Robert 75 sagde:
Var selv inde på at skrue først netop for at kunne ændre, hvis noget blev forkert og desuden let at få fat i skrue. Da jeg ville have så smal luftspalte som muligt mellem mur og stålregel, indså jeg hurtigt, at jeg aldrig ville kunne skrue på indersiden. Desuden var det denne metode, som byggemarkedet foreslog. Men for mig var der kun én mulighed for at få det til at fæstne, med tang.
Resultatet blev, at det gik rigtig hurtigt, sidder godt og desuden supernemt i stedet for at holde i alt og samtidig forsøge at få en skrue til at bore og trække i stålreglen.

Er du omhyggelig fra starten, så vælg nittangen, så når du begge dele... ;)
Jeg fik rådet at skrue fra 'ydersiden', der skulle blive så lille forskel i tykkelse, hvor skruehovederne ramte, at det ikke ville kunne ses, når man satte pladerne på.
Om det virker i praksis ved jeg ikke. :) Men tangen ser klart købsvenlig ud.
Vi får se, om det ikke kan blive en projekttråd, når det går i gang.

FredrikR sagde:
Jeg fik rådet at skrue fra 'udsiden', der skulle blive så lille forskel i tykkelse, hvor skruehovederne kom, at det ikke skulle bemærkes, når man skiver.
Om det virker i praksis ved jeg ikke. :) Men tangen ser klart købs værd ud.
Lad os se, om det ikke kan blive en projekttråd, når det går i gang.
Jo, man skal skru fra "udsiden". Det jeg mente var, at jeg ikke ville kunne nå at sætte skruen på "udsiden" på indersiden af skinnen, da jeg kun har 25-30mm til lecamuren. Selvfølgelig kunne det have været muligt at skrue "udefra" på ydersiden af skinnen og "indefra" på indersiden (mod lecamuren) af skinnen. Solklart...? ;)
Derfor forsøget med tangen, som lykkedes godt.

Bygger man en "almindelig" indvendig væg, er dette ikke et problem, da man kan nå at skrue "udefra" på begge sider af skinnen.

Robert 75 sagde:
Jo, visst ska man skrue fra "udefra". Det jeg mente var, at jeg ikke ville kunne nå at sætte skruen på "udefra" på indersiden af skinnen, da jeg kun har 25-30mm til lecamuren. Det kunne selvfølgelig have været muligt at skrue "udefra" på ydersiden af skinnen og "indefra" på indersiden (mod lecamuren) af skinnen. Solklart...? ;)
Deraf forsøget med tangen, som faldt godt ud.

Bygger man en "almindelig" indre væg er dette ikke noget problem da man kan nå at skrue "udefra" på begge sider af skinnen.
Mente/rådet var tværtimod, skrue fra indersiden/der hvor man kan nå. :)
Skal bygge så lidt at ikke pladerne påvirkes mærkbart.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.