Ville være meget taknemmelig for nogle tips og idéer om, hvordan man bedst går til værks, når man skal indrette en uindrettet kælder.
Drænede sidste år og satte thermisolfrigolit ved husets fundament.
Har planer om at indrette et rum med bruser/badekar og sauna, samt et kombineret tv- og soveværelse, hvordan gør jeg med gulvene og væggene, samt hvordan undgår jeg fugten...
Et andet problem er, hvad jeg skal have for gulv i de øvrige dele af kælderen, kan jeg lægge laminat? De kan jo blive ret kolde at gå på...
Drænede sidste år og satte thermisolfrigolit ved husets fundament.
Har planer om at indrette et rum med bruser/badekar og sauna, samt et kombineret tv- og soveværelse, hvordan gør jeg med gulvene og væggene, samt hvordan undgår jeg fugten...
Et andet problem er, hvad jeg skal have for gulv i de øvrige dele af kælderen, kan jeg lægge laminat? De kan jo blive ret kolde at gå på...
Holder vel med El_-micke der. Var lige på husrundvisning, hvor ejeren har renoveret kælderen, gulvvarme/klinker samt pudsede vægge i alle rum. En betydeligt mere behagelig oplevelse end de almindeligt forekommende 'gillestugor' med lurvet træpanel og fugtgennemtrængning.... ;D
Hvordan gør jeg med pladen, er det ikke risiko for, at det bliver meget dyrt at varme med gulvvarme, når jeg ikke har nogen isolering under pladen.
Har vandbåret system, skal jeg køre med el eller vandbåren gulvvarme?
Hvor meget skal jeg regne med, at det bygger på højden?
Har vandbåret system, skal jeg køre med el eller vandbåren gulvvarme?
Hvor meget skal jeg regne med, at det bygger på højden?
Vi havde planer om at lægge vandbåren gulvvarme i vores kælder. Men vi blev frarådet af VVS-firmaet at gøre det. På grund af at hvis man ikke graver gulvet ud og et godt stykke ned i jorden og isolerer nedefra, vil varmen gå ned i jorden og på den måde trække fugt op fra jorden. Så har man fået fugtskader i stedet i gulvet. Og selvom man skulle lægge så meget arbejde i at grave ud, kunne der også blive fugtvandringer op i gulvet, sagde han til os.michael__77 sagde:
Så skulle man have gulvvarmen tændt året rundt også. Hvem vil have det midt om sommeren?
Så vi lagde hele projektet i papirkurven for ikke at risikere noget.
Klik her for at svare