Det er tydeligt, at laminatgulvet er tilføjet efterfølgende, og det er derfor, det er svært at tilpasse tærsklen til gulvet. Jeg tror ikke, der findes en hurtig løsning på dette problem, som samtidig er pæn og holdbar. Jeg tror, ligesom flere har nævnt, at det er vanskeligt at skære metalister, så de også dækker mellemrummet mellem karmenes inderside og laminatgulvet. Efter at have set henkku:s detaljetegning er jeg ret sikker på, at man har brug for at bygge en brodannende tærskel i træ, fortrinsvis eg. Hvis man har adgang til en fræsemaskine eller en god håndoverfræser med føringsskinne, kan man lave den i ét stykke, ellers må man lave den i dele (højde-mæssigt). Den nye overdel skal lande på tærsklens højeste del og laminatgulvet uden at være fastgjort til det sidstnævnte. Alternativet til dette er at save tærsklen væk og fremstille en ny. I så fald er det ikke første gang i historien, at det sker.

kulle
justusandersson sagde:
Det er tydeligt, at laminatgulvet er blevet tilføjet efterfølgende, og at det derfor er svært at tilpasse tærsklen til gulvet. Jeg tror ikke, der findes en hurtig løsning på dette problem, som samtidig er pæn og holdbar. Jeg tror, ligesom flere har nævnt, at det er svært at skære metalister, så de dækker også mellemrummet mellem karmen og laminatgulvet. Efter at have set henkku:s detaljetegning er jeg ret sikker på, at man skal bygge en broende tærskel af træ, fortrinsvis eg. Hvis man har adgang til en fræsemaskine eller en god håndoverfræser med styreskinne, kan man lave den i ét stykke, ellers må man lave den i dele (højdemæssigt). Den nye overdel skal lande på tærsklens højeste del og laminatgulvet uden at være fastgjort til sidstnævnte. Alternativet til dette er at save tærsklen væk og lave en ny. I så fald er det ikke første gang i historien, at det sker.
Enig med dig i, at det kan gøres pænere end en metallist, men det er ikke noget, den almindelige person typisk har værktøj til at gøre. At skære en metallist i den rigtige længde og derefter file begge ender med en nedstryger er noget, de fleste kan klare, og det bliver en ok løsning.

kulle sagde:
Hvis du ser på TS første billede, hvordan skal det kunne skjule et kantet gulv, der desuden har flossede kanter fra savningen?...
Ja, det bliver jo besværligt :confused:
Måske ved at save et rent snit parallelt med tærsklen.

Hvad som helst er jo pænere end disse aluminiumlister!

kulle sagde:
...
Desuden kan man ikke lægge noget stumt mod laminatgulvet, da det skal kunne bevæge sig.
Nej, de bevæger sig meget lidt, er jo næsten "dødt" materiale.
Men OK, en millimeters blød fuge kan vi måske enes om ordner biffen :)

kulle sagde:
Om du kigger på TS første billede, hvordan skal det kunne skjule et kantet gulv, som desuden har flækket fra savningen?
Desuden kan man ikke lægge noget stumt mod laminatgulvet, da det skal kunne bevæge sig.
Præcis hvad jeg tænkte også.
Jeg tror, jeg har besluttet mig for, at det skal være en alu-liste til formålet, det er det nemmeste for mig. Jo, en egeliste ville have været flottere, men jeg har svært ved at finde et tilstrækkeligt tyndt færdigsavet stykke i byggemarkederne, som desuden passer i bredden, så det præcis dækker sprækken mellem gulvet og dørtrinnet.
Jeg kunne save en selv, men det bliver ikke pænt med det værktøj, jeg har, det vil bare flosse kanterne.

• Synes
kulle
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.