Har opsat en stålregelvæg med OSB + gips i en kælder indenfor ydervæggen. Har flere vinduer, og alle går helt op til loftet. Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal beklæde vinduerne. Overvejer at sætte en træregel i stålskenet, som går over vinduet på billedet nedenfor og så beklæde den med noget foder. Et andet alternativ er at klippe skenen over vinduet væk og sætte en flot foderbræt op over vinduet, i loftet i vinduesnichen, og samme type brædder rundt om i vinduesnichen samt en vindueskarm.
Jeg er ikke begyndt i min kælder endnu, men har de samme vinduer, jeg ville have valgt alternativ 2, da bliver karmen ens i størrelse rundt om, og det ser nok bedst ud.
Når jeg bygger min kælder, vil jeg skrånende siderne, det gør meget for lyset, hvor mange grader det skal være ved jeg ikke, det skrånende slipper ikke kun mere lys ind, men reflekterer det, så det skal være den rigtige vinkel, før i tiden kunne tømrerne det nok, nu må man vel Google det frem.
Vinklen bør være 10-20 grader. Det er ikke så petimeter.
Jeg mener at huske, at jeg satte smalle masonitremsor (3 mm) bag foderbrædderne i kanten mod vinduet. Vinduesnicherne/fodrene var ca. 10 cm dybe. Det blev godt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.