Jeg skal flytte et par indervægge i kælderen. Kælderen er indrettet, selvom det ikke er soveværelse.
Der ligger i dag et laminatgulv oven på en dampspærre over hele gulvet, og en indervæg står på dette gulv. Nu når jeg river, overvejer jeg at save gulvet op, hvor den nye væg kommer og stille væggen på stålregel mod betonen.
Er der nogen risiko ved det? Er det bare unødvendigt, og skal man lade hele gulvet være?
Det er ikke usandsynligt, at jeg vil lægge nyt gulv i et af de nyskabte rum inden for fem år.
Taknemmelig for lidt meninger.

Jeg havde skåret den gulvstrimmel væk, hvor indervæggen skal stå. Egentlig bare fordi det er så meget lettere før end efter væggen er på plads.

Du måske skal være forsigtig så du ikke går igennem plastfolien/dampspærren bare.

Ikke helt let måske...

Hvis indervæggene har stået ovenpå laminatgulvet hidtil bliver det vel ikke dårligere hvis de gør det fremover også?

Det skønneste ville jo være at stille væggene på gulvet. Men eftersom jeg sandsynligvis kommer til at skifte gulv i et af de nye rum, bliver det nemmere at save op nu. Det må nok blive sådan. Må se til at reparere dampspærren.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.