4,287 læst ·
18 svar
4k læst
18 svar
Identificer dørgerigter
Havde jeg været dig, så havde jeg tegnet profilen i skala 1:1, taget den med til nærmeste høvleri, og der er en stor chance for, at de har fremstillet de profiljern til en anden ejendomsejer, der har været ude efter at supplere sine lister og karme ved renovering. Mange profiler har et lokalt præg eller udseende, som du ikke finder i en byggemarked.J jahallåja sagde:Jeg takker for tipsene og supplerer med yderligere billeder, hvis det giver nogen ekstra ledetråd.
Findes der et brædde- eller lignende sted i Göteborgsområdet, man burde besøge på må og få? Bauhaus havde en, der hed "antik", og det andet tip kunne også fungere. Men måske har man heldet med sig og ser noget andet i en specialbutik...
Findes jernet, så er det jo bare at køre, hvis ikke, og der er meget, der skal fremstilles, så kan det faktisk være en investering at få fremstillet et jern, fx gennem et høvleri, som du så beder om at få beholde. Det plejer at koste mellem 1500-2500 afhængigt af størrelse og kompleksitet. Så kan du tage det med til stort set hvilket Snedkeri som helst, der har en 4-kutter høvl, og bede dem om hjælp.
Held og lykke!
Den där var ju väldigt lik, ska gå och titta både på den och på Anna, som inte heller var långt ifrån!MathiasS sagde:
Bra tips med Abi, dit blir det en vända.

Golvlisten behöver jag inte ersätta denna gång eftersom det bara ska bort en bit för dörren. Fodret kan förhoppningsvis få duga eftersom det inte sitter i anslutning till någon befintlig list.
Lite sugen på att ge mig ut på lite jakt bland hyvlerier men denna gång tar jag inte den kostnaden.
Klik her for at svare