Det plejer at findes i de fleste byggemarkeder. Kaldes nogle gange "antik foder". Der findes et par stykker, der er ret smart. Så du burde kunne finde det.
Det plejer at findes hos de fleste byggemarkeder. Kaldes nogle gange "antik foder". Der er et par, der er ret snarlige. Så du burde nok finde det.
Nja, det der er nok ældre end hvad der findes i byggemarkederne nu til dags, tror jeg.
Det kan blive svært at få fat i uden at specialbestille, eller finde gamle foder et eller andet sted.
Stod i gangen på Hornbach og følte mig opgivende men skal tage til Bauhaus for at tjekke. Tak for tippet, skal google og se om jeg finder noget. Andre tips om steder i Göteborgsområdet at udforske modtages også gerne. K-Bygg havde heller intet (off topic: der er der sjældent trængsel...m).
Nja, det der er nok ældre end hvad der findes på byggemarkederne nu til dags tror jeg.
Kan blive svært at få fat i uden at specialbestille, eller finde gamle foder et sted.
Huset er gammelt så det er dette jeg begynder at frygte...
Huset är gammalt så det är dette jeg begynder at frygte...
Ja, før i tiden så fandtes der knap nok nogen "standard", så hver snedker/bygmester fræsede sin egen profil på karme og lister. Så det kan blive besværligt at få fat i præcis samme profil nu.
edit: Skal du have præcis samme profil, så er det nok til at lave en skabelon af din nuværende, og bede et snedkeri om at fræse nye efter skabelonen.
Nja, det der er nok ældre end hvad der findes på byggeladene nu til dags tror jeg.
Kan blive svært at få fat i uden at specialbestille, eller finde gamle foder et eller andet sted.
Naturligvis er det sådan. Dog er der nogle nyfremstillede, der minder ganske meget om dem, som TS har. Disse nye er jo lavet til at efterligne gamle.
Jeg takker for tipsene og supplerer med yderligere billeder, hvis det giver nogen ekstra ledetråd.
Findes der nogen trælast eller lignende i Göteborgsområdet, som man burde besøge på lykke og fromme? Bauhaus havde en, der hed "antik", og det andet tip kunne også fungere. Men man kan måske være heldig og se noget andet i en specialforretning...
Jeg bliver helt skeløjet af at kigge på dine foder, så jeg kan ikke bestemme mig for, om det er rigtigt, men gulvsoklen er fra Moelven. De ser ud til at kalde den "Klara" nu. Findes "overalt". Foderet omkring døren er ikke lige så almindeligt, men jeg undrer mig, om det ikke er Moelven Anna?
Jeg har samme gulvliste som dig, men en anden rundt om vinduerne, som er mere lig gulvlisten, dog smallere.
Jeg bliver helt skeløjet af at kigge på dine karme, så jeg kan ikke bestemme mig for, om det er rigtigt, men fodlisterne er fra Moelven. De ser ud til at kalde den "Klara" nu. Findes "overalt". Karmen omkring døren er ikke lige så almindelig, men jeg spekulerer på, om det ikke er Moelven Anna?
Jeg har samme gulvlist som dig, men en anden omkring vinduerne, som ligner gulvlisten, bare smallere.
[link]
Jeg synes slet ikke TS profiler ligner Moelven Klara eller Anna. Proportionerne på det fræste er ikke de samme. Men, på den anden side, det kunne måske gå alligevel?
Jeg synes slet ikke TS profiler ser ud som Moelven Klara eller Anna. Proportionerne på det fræste er ikke de samme.
Men, på den anden side, det kan måske være godt nok alligevel?
Gulvforkanten er der ingen tvivl om, dørforkanten er jeg kun 22% sikker på.....
Gulvlisten er der ingen tvivl om, dørlisten er jeg kun 22% sikker på.....
OK, siger du det så (men jeg er lidt tvivlsom alligevel)
Edit: Nu har jeg tjekket igen! Og jeg kan ikke se, at gulvlisten (soklen) som TS har er den samme som Moelvens?
Jo, det minder om det, men er det ikke den samme profil?
OK, siger du det så ( men jeg er lidt tvivlsom alligevel )
Edit: Nu har jeg tjekket igen! Og jeg kan ikke se, at gulvfodret(sokkelen) som TS har er den samme som Moelvens?
Bestemt, det minder om det, men det er ikke den samme profil?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.