Planlægger byggeriet af et skur, der skal stå på belægningssten, og har opdaget et produkt, der virker passende (se vedhæftede billeder nedenfor). Har dog ikke haft held med at finde disse til salg, trods omfattende googling. Ville være taknemmelig, hvis nogen her kunne pege i den rigtige retning!

Bygningens hjørne på marksten med metalbeslag. Et rødt træskur står på en metalbeslag, der er monteret på en betonsokkel.

Tak for tipset! Pointen med dem, som jeg viste på billedet, er dog, at de får op reglarne et stykke fra jorden på en god måde, og det gør desværre ikke Ebay-varianten.

Skal du løfte bygningen med gafler?
Hvis du bare vil have luft mellem jorden og bygningen, vil jeg foreslå, at du vælger en lecasten med grundmurspapp eller en pallbricka ovenpå for at få luft og beskyttelse mod kapillært stigende fugt.

Hvorfor ikke lave en rigtig plint med justerbar balksko?

Lecasten er selvfølgelig et alternativ. Det produkt, som jeg leder efter, giver dog et mere diskret indtryk, efter min mening.

Jeg hjælper en bekendt med at bygge skuret, og han vil helst ikke grave plinte ned, men lægge belægningssten direkte på makadam.

T tacho sagde:
Lecastenen er selvfølgelig et alternativ. Det produkt jeg leder efter, giver dog et mere elegant indtryk, efter min mening.

Jeg hjælper en bekendt med at bygge skuret, og han vil helst ikke grave ned plinter, men lægge belægningssten direkte på makadam.
Det produkt du viser, er næppe egnet ud fra et fugtsynspunkt, da det leder vand til bjælkelaget

Det var interessant. Hvordan sker det?

Du kan roligt stille skuret på belægningssten eller makadam og bruge biltemas justerbare fødder. De bygger ikke særlig højt og bryder kapillærvirkningen.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
T tacho sagde:
Det var interessant. Hvordan sker det?
Den ligger jo udenpå på billedet

En plint, plade, lecasten, musten eller lignende under bjælkelaget med grundmurspap på er bedre, vælger du fx Jem&Fix har de en kube 10x10x5cm i beton for ca. 5 kroner, som du kan placere på havepladen og under bjælkelaget, som kan give luft og et net udseende

Senest redigeret:
Okay, gode forslag fra jer begge. Så bruger jeg ikke mere tid på at lede efter det specifikke produkt. Tak for hjælpen!

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.