P
Kan det ikke være hældning for at vandet ikke skal blive stående på den horisontale regel? Uanset så kvittar det ville jeg sige, får brædderne tørre så vil de holde ufatteligt længe.
 
Mulvaden sagde:
Kan det ikke være hældning for at vandet ikke skal blive stående på den horisontale regel? Uanset så kvitter det, ville jeg sige, får brædderne tørre, så kommer de til at holde ufattelig længe.
Jo så er det, men at ville have afløbet mod spjældene er det, som de fleste af os her synes er mærkeligt.
 
P
FredrikR FredrikR sagde:
Jo så er det, men at ville have afløbet mod spjællerne er det som de fleste af os her synes er mærkeligt.
Hvis jeg havde lavet afløb så havde jeg også valgt spjællerne, der som er så lette at skifte
 
  • Synes
Anna_H
  • Laddar…
P
Mulvaden sagde:
Hvis jeg havde lavet afvanding, så havde jeg også valgt lamellerne, da de er så lette at skifte
Vent lidt forresten. Sådan ser det jo ikke ud, når jeg bygger hegn…. :) mellemstykkerne ligger jo mellem stolperne…
 
Mulvaden sagde:
Vent lidt forresten. Sådan der ser det jo ikke ud, når jeg bygger hegn… :) mellemstykkerne ligger jo mellem stolperne…
Ja, det tænker jeg også gøre. Men alligevel tænker jeg, at man vil have, at fasningen skal hælde FRA ribberne IND på grunden. Medmindre det er et æstetisk spørgsmål, som jeg ikke forstår mig på.
 
  • Synes
FredrikR
  • Laddar…
P
J jonasandero sagde:
Ja, det tänker jeg også gøre. Men alligevel tænker jeg, at man vil have, at fasningen skal hælde FRA ribberne INDAD mod tomten. Medmindre der er et æstetisk spørgsmål, som jeg ikke forstår mig på.
Enig, hvis du overhovedet skal gøre dig ulejlighed. Jeg har hegn, der er 20 år plus, hvor jeg ikke har vinklet, kan ikke se nogen tegn på råd.
 
  • Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Der vil jo samle sig en masse bös i lommen mellem bæreline og stakitbræt, hvis man gør som hornbach synes?
Og vi kan godt lide røde ringe her på forummet 😛
Diagram af staketbygning fra Hornbach, viser potentiale for ophobning af snavs i sprække mellem bærende bjælke og bræt, med røde cirkler markeret.
 
  • Elsker
FredrikR
  • Laddar…
Så blev det. Gjorde en "mall" for at hænge op bärlinorna. Enkelt at få alle rigtige så. Skruede udefra og dækker skruerne med ribberne.
 
  • En lang, nybygget trærække med bjælker monteret på stolper i en have. Snor bruges som vejledning for lige opsætning.
  • Trækonstruktion med lodrette bærliner og vandrette ribber. Monteret i en have, omgivet af grønne buske og græs.
  • Træskabelon til ophængning af bærende bjælker, lavet af krydsfiner, fastgjort til et hegn, omgivet af jord og græs.
  • Synes
Anna_H og 5 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.