4,448 læst ·
23 svar
4k læst
23 svar
Hvorfor vinkle bærerne mod staketribberne?
Skal sætte et hegn op. Ingen overraskelser, fundamenter, stolper, bærende bjælker og hegnslister. Har købt affasede regler til afvanding.
Spørgsmål: alle arbejdsbeskrivelser viser, at bærende bjælkes afvanding er MOD listerne. Selv hegn, jeg har set på, har det, men for mig virker dette intuitivt FORKERT. Hvorfor ikke have vinklen fra listerne, så vandet kan løbe af uden at havne mellem bærende bjælke og liste?
Typisk arbejdsbeskrivelse fra hornbach: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Spørgsmål: alle arbejdsbeskrivelser viser, at bærende bjælkes afvanding er MOD listerne. Selv hegn, jeg har set på, har det, men for mig virker dette intuitivt FORKERT. Hvorfor ikke have vinklen fra listerne, så vandet kan løbe af uden at havne mellem bærende bjælke og liste?
Typisk arbejdsbeskrivelse fra hornbach: https://www.hornbach.se/projekt/bygga-staket/
Jeg tror alle hegn, jeg har set, har haft afvanding fra brædderne, havde det også selv på det tidligere hegn.J jonasandero sagde:Skal sætte et hegn op. Ingen problemer, stolper, pæle, bærende bjælker og hegnsbrædder. Har købt affasede reglar for afvanding.
Spørgsmål: alle arbejdsbeskrivelser viser, at bærende bjælkes afvanding er MOD brædderne. Også hegn, jeg har set på, har det, men for mig virker det intuitivt FORKERT. Hvorfor ikke have vinklen fra brædderne så vandet kan løbe af uden at ende mellem bærende bjælke og bræt?
Typisk arbejdsbeskrivelse fra hornbach: [link]
Ville let gøre det igen, hvis ingen har en god begrundelse for, hvorfor man vil have vandet mod brædderne og ikke frisie.
ja sikkert tænkt for enkelt hurtigt for DIY personer
Men hvis man vil have det lille ekstra 2-4 årene så skal liggaren være mellem stoplerne og sneddel indad så vandet løber af SAMT ingen fodhold for den lille personen... bare hvordan jeg ser det
Men hvis man vil have det lille ekstra 2-4 årene så skal liggaren være mellem stoplerne og sneddel indad så vandet løber af SAMT ingen fodhold for den lille personen... bare hvordan jeg ser det
En 70*70 trykt stolpe som "bliver ekstra vandbegydt" vil nok næsten aldrig blive helt tør, en 20*34 ribbe vil nok tørre alligevel..J jonasandero sagde:




