Er ny i renoveringsverdenen men elsker det virkelig, sjovt at se når alting kommer frem.

Jeg har to kanter i rummet som ser frygtelige ud, billeder finder I nedenfor. Som I kan se, har jeg spartlet ujævnhederne der, men det revner bare. Ser, hvis jeg skal være helt ærlig, forfærdeligt ud. Har I nogen tips til, hvordan jeg kan få dette til at se pænt ud? Måske en tynd liste?

I har erfaringen, så jeg søger hjælp hos jer :)

Usikker på om jeg har valgt det rette forum, men sig til, så skifter jeg (hvis det går)

Flere billeder er tilgængelige, hvis I har brug for dem for at hjælpe mig. Når jeg bliver bedre, bliver det min tur til at hjælpe haha! :)
Mvh
Glad hobbyrenovator

• En væg med en ujævn kant, som er spacklet men har revner. Der er en synlig samling mellem to vægge i et rum under renovering.
Hvad er det vi kigger på? Hvilket materiale er væggen og lignende lavet af, det skal beskrives.

Ser ud som om du har en spånplade på den ene side og en gips på den anden?
Har du brugt armeringstape i samlingen?

Hej, det er meget rigtigt gips og fiberskiva, der mødes der. Spartlede bare lige op og ned i samlingen, derfor revnen, formoder jeg.

Pederbygg Pederbygg sagde:
Tjenare, det är mycket riktigt gips och fiberskiva so mødes der. Spacklede bare lige op og ned i samlingen, deraf revnen gætter jeg.
Jeg ville teste at lægge armeringstape der og spartle samlingen længere ud, sandpapirere bort spartlen før bare så det ikke bygger så meget :D

• Synes
Pederbygg
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll sagde:
Jeg ville teste at lægge armeringstape på og spartle fugen længere ud, sandpapir spartlet væk først bare så det ikke bygger for meget :D
Du mener, at jeg lader det spartelmasse, der er der, være, derefter lægger jeg armeringstape over og fortsætter med at spartle, indtil det bliver runde fine hjørner? (undskyld hvis jeg lyder lidt uerfaren).

Ja tænker at du sliber spartlet som sidder og derefter på med tapen og spartler det lidt længere da tapen bygger en millimeter..

Givetvis kan du sætte en dækliste, går helt fint (y):D Personligt havde jeg nok spartlet dog men det er en smagssag :)

Havde også nok spartlet, dog med vådrumsspartel som grund for at få en hårdere grund, inden almindelig spartel anvendes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.