konstruktionsplywood er enklere end "rigtig" plywood med færre lag (tror jeg i hvert fald) og meget dårlig overflade, med knasthuller og andre fejl.

Køb et stykke "rigtig" plywood i stedet. Du behøver jo kun et lille stykke.
Der er sikkert en resterende bit i brændegården som passer.

Jeg skal hænge en 32" på væggen, har spånplader. Er det træskruer der gælder eller skal jeg gå "all in" med mollyplug?

Nej, brug fornuftige træskruer, evt. forbor med en lille bor.
Fx 5,0x50 mm fra www.clasohlson.com/se/Universalskruv-Rotadrill/Pr112836022
og forbor med en 3mm bor så spånpladen ikke flækker.

Tør man købe skruer på Clas Ohlson..? Deres mollyplugg for eksempel er jo rent skrald, hvis man læser folks erfaringer.

Visst tør man købe skruer hos CO men jeg ville ikke stole på spånpladen til et TV. Så snart det drejer sig om plader, vil jeg have plugget ordentligt …

fahlis sagde:
Visst vågar man købe skruer hos CO men jeg ville ikke stole på spånpladen for et TV.
Så snart det handler om plader vil jeg have pluggat ordentligt …
Snedkerne skruede hele køkkenet op med træskruer i spånpladerne... Så de går nok at stole på.

magda136 sagde:
Snedkere skruede hele køkkenet op med træskrue i spånpladerne... Så de går nok at stole på.
Men det var måske dobbelte spånplader der? Jeg havde definitivt brugt molly til TVet. Desuden, hvor lang tid ekstra tager det?

Vægbeslag til TV monteret med seks skruer på en mur. Venstre i reglen, højre kun i pladen. Klar til en 7,5 kg TV.

Sådan blev det: venstresiden monteret i reglen, højresiden kun i pladen. 6 stk. 6/50mm træskrue. TV'et vejer 7,5 kg. Det vil holde. Længe.

• Synes
corre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.