Tænkte som overskriften lyder sætte min tv på væggen. Har en udtrækkelig arm som skal holde i TV'et.
TV'et vejer ca. 17 kg. Tænkte høre hvor stabilt det er at montere noget på en letbetonvæg og hvad for skrue/pløk bør jeg anskaffe.

Mvh Mattias

• Synes
Sthlm1891
  • Laddar…
Tomture61
Hvor tykke letbetonblokke er der, findes der specielle skruer til formålet. Jeg tror jeg købte mine på Byggmax.

• Synes
rickard851213
  • Laddar…
Væggen er ca. 75mm

B bossespecial sagde:
Hvad dejligt med endnu et spørgsmål om ophængning af en tv, dog nu i et nyt materiale, dette kan blive spændende:D
Nedenfor kan du se hvilke diskussioner der kan opstå når man skal hænge en tv op i OSB.
[link]

Har du et link til det beslag du skal bruge?

• Emballage af lav-profil, fuld bevægelse TV-beslag til TV i størrelse 26"-50", maksimal vægt 25kg, beskrivelser for nem installation.
Er TV'et kommet op på væggen? Hvad blev det for en rawlplug?

Rev ned en tv, da jeg arbejdede. Nødden havde monteret med 4 mm skrue ingen plug!!!
Slog både tv og Blu-ray-afspilleren under i stykker.
Mit firma nægtede at betale, men synes hvad man vil, hvordan kan man være så dum at montere sådan. Det blev en dyr lektie for ham, hvordan en tv skal monteres i letbeton.

nerdybynature nerdybynature sagde:
Har TVæet kommit op på væggen? Hvad blev det for pløk?
nerdybynature nerdybynature sagde:
Har TVæet kommit op på væggen? Hvad blev det for pløk?
Måske er det sent at svare nu hehe, men TV'et kom op men ej på den væggen. Kørte på en stabil betonvæg ovenover min seng.

• Synes
nerdybynature
  • Laddar…
  • Synes
Mabjo
  • Laddar…
M Mabjo sagde:
Måske er det sent at svare nu hehe, men TV'en kom op men ikke på den væg. Kørte på en stabil betonvæg ovenfor min seng
Letbeton er stabilt, det kan bare ikke lide punktbelastninger.
Lidt ligesom fugekskum, nemt at trykke et søm ind, men trykker du jævnt med håndfladen på fugekskum, vil det være helt stift.

Noget der har en tendens til at blive superstabilt er at lime almindelige nylonplug med PL eller MS-Polymer-lim. Visse fastgørelser kan gøres med grovere træskrue direkte uden plug. Dog intet med bevægelse og mekanisk "slid".

• Synes
Mabjo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.