Har sat mange apparater på væggen med molly, og har man ikke en tang til det, er der stor chance for, at man ødelægger den. Så det bedste er at købe sig en tang, når man alligevel er i gang!

Jeg brugte kun de "bedre", som man skulle betale lidt mere for, og der var aldrig nogen problemer.

Gipstoggler virker jo interessant!

Bo.Siltberg sagde:
Mollypløk, specielt fra biltema skal du sky som pesten. Med bare lidt for meget drejekraft så går skidtet i stykker inde i væggen, og der står man med en roterende bolt i væggen, der er sluppet fra ankeret! Går ikke at "reparere" på anden måde end med hulsav... Derefter kræves det rigtige bor, 10,5 mm, så vægpladen ikke splintres på indersiden når man tvinger skidtet ind.
Det er bare at skrue skruen lidt ud, give den et slag med hammeren så bunden løsner sig og ryger ind i væggen, derefter trækker du mollyn ud. Tilbage er så hullet og der kan du stikke en ny ind. Hulsav lyder som lidt overkill :)

Har også med godt resultat skruet den ud noget og slået den ind i væggen ved at slå på skruehovedet. Flærperne i forkanten kan man bryde af og så trykkede jeg den ind i væggen bare for ud vil den sjældent igen.

Hvor købes de der andre plugs, som der gives tips om? Synes at være fraværende..

Hmm, flärpar? Kan ikke huske, om jeg overhovedet prøvede, det var nogle år siden. Uden ville den i hvert fald ikke uden at skiven gik i stykker.

Bo.Siltberg sagde:
Hmm, flärpar? Kan ikke huske om jeg overhovedet forsøgte, det var nogle år siden. Uden ville den i hvert fald ikke uden at skiven gik i stykker.
De der ligger imod gipset på forsiden. De skal jo væk, hvis man skal slå den ind i væggen :)

Jo men jeg kan kun huske en kraftig plade, der ikke så ud til at være mulig at bryde løs.

Mit tip er Hw-PRO plugger, meget lettere end Mollys. Der findes også andre mærker end Gothia.

Matti_75 sagde:
Mit tip er Hw-PRO plugs, meget lettere end Mollys. Der findes også andre fabrikater end Gothia.
Tør man bruge disse til et TV? Jeg bliver lidt betænkelig, når der står "gipsindfæstning for lettere montering". Ved EGTL ikke, om jeg ville være komfortabel med Molly heller til et TV. Har nok lidt had/kærlighed til de små tingester...

Bricco sagde:
Har også med godt resultat skruet ud den noget og slået ind den i væggen ved at slå på skruehovedet. Flapperne i forkanten kan man bryde af og så trykkede jeg ind den i væggen bare for ud vil den sjældent igen.

Hvor købes de der andre plugs som der tipses om? Synes at være fraværende..
Mener du "toggler" så har jeg nogle sådanne hjemme som der står hilti på.
Rigtig nemme at bruge, og jeg oplever at de sidder som bjerget.
Det eneste jeg kan komme på, er at man af forståelige grunde skal have tilstrækkelig plads på bagsiden af gipspladen.

Det skal efter sigende være "godkendt" at sætte op håndvask i enkeltgips med disse, selvom jeg aldrig ville komme på tanken at gøre det, eller endda tipse nogen om at gøre det.

Matti_75 sagde:
Mitt tip er Hw-PRO plugs, meget lettere end Mollys. Der findes andre fabrikater end Gothia også.
Clas Ohlson sælger jo en lignende men den ser ud som et stort skruet juletræ som man ligesom skruer fast i gipspladen. De er fuldstændig værdiløse.

Låner tråden da jeg har et lignende problem men en anden slags beslag:

Købte i går dette beslag hos Harald Nyborg.

http://www.harald-ny...-444-svart.html

Når jeg kommer hjem, er det helt sindssygt, at hullerne yderst på beslaget, som man skruer i væggen, ikke er 60 cm fra hinanden, hvilket gør det umuligt at ramme reglarne. Utrolig dumt!

Min TV kræver Vesa 400x400 og et drejbart stativ, hvilket gør det ret svært at finde nogle gode stativer - kunne virkelig godt lide dette - nogen der har tips til, hvordan man kan bygge det, så det fungerer?

En tanke er selvfølgelig at sætte 2 styk 95x45-reglar bagved TV'et og forankre beslaget i disse, men så bygger man jo temmelig meget ud fra væggen...suk...

I stedet for 2st 45x95 reglar kan du save til en plyfaskive eller lignende, som først monteres på væggen.
Bygger kun 12-15mm ekstra. Skiven kan jo tapeseres eller males, så den smelter ind i væggen.
Så sætter du beslaget i den.

Det går godt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.