10,825 læst ·
72 svar
11k læst
72 svar
Hvordan skal jeg pudse væggene bedst?
En pudset overflade bliver aldrig homogen i farven, men man får en vis flammethed og kan se de "forskellige" felter.Dr Benz sagde:
Har du 12-15 grader og ventilation, så hærder 15 mm puds oftest på 1-2 uger.
Puds hærder indefra og ud, så en ventilator langs væggen giver bedst funktion, da fugten forlader pudset ved overfladen.
Gulvhjørner plejer at tørre langsomst pga. at luften ikke cirkulerer meget der, så kør ventilatoren lidt ekstra i gulvhjørnerne.
Toppen. Som jeg mistænkte. Har måske med vandblandingen også at gøre.J jawen sagde:En pudset overflade bliver aldrig ensartet i farven, men man får en vis flamhed og kan se de "forskellige" felter.
Har du 12-15 grader og ventilation så hærder 15 mm puds oftest på 1-2 uger.
Puds hærder indefra og ud, så en ventilator langs væggen giver bedst funktion, da fugten forlader pudsen ved overfladen.
Gulvhjørner plejer at tørre langsomst pga. at luften ikke cirkulerer meget der, så kør ventilatoren lidt ekstra i gulvhjørnerne.
Godt, så bliver det male i næste uge som gælder.
Bruger man primer inden farve?
Nej, nogen "specifik" primer bruger jeg aldrig, & b & c brug kan du køre første omgang med noget udblandet silikatmaling, hvis du vil have, at det skal trænge ind nogle mm til.Dr Benz sagde:
Påfør rigeligt med maling begge gange, når du ruller, så pudset får en chance for at "suge" ordentligt.
Grymt. Tak for hurtige svar! 👊🏻J jawen sagde:
Renovatør
· Värmland
· 1 175 indlæg
Endnu er det kun pudset. Er i gang med at pynte omkring vinduer og hjørner. Men den sidste overvejelse var faktisk bare at bruge silikat, og så lade det slide med tiden.
Jeg tror, vi er der lige nu faktisk.
Jeg tror, vi er der lige nu faktisk.
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Vildt godt klaret!
Efter vinterkræksyge og vinterferie er vi i gang igen. Første omgang gjort med primer (vandglas). Utrolig svært at tape og beskytte, så den ikke sniger sig under kanterne, da den er som vand.
Spørgsmålet der opstår er, om det ville have hjulpet at male en omgang ekstra på selve bænken for at gøre den mere modstandsdygtig mod evt. spild og pletter?
Ellers fortsætter jeg med første lag farve i morgen, og bliver der pletter fremover, må vi tage det derfra.
Vi vil undgå, at bænken bliver lidt mere blank, som den bliver, hvis man bruger almindelig vægmaling.
Spørgsmålet der opstår er, om det ville have hjulpet at male en omgang ekstra på selve bænken for at gøre den mere modstandsdygtig mod evt. spild og pletter?
Ellers fortsætter jeg med første lag farve i morgen, og bliver der pletter fremover, må vi tage det derfra.
Vi vil undgå, at bænken bliver lidt mere blank, som den bliver, hvis man bruger almindelig vægmaling.
Nu begynder det at give sig. Kom lidt ting imellem med trall osv…
Har fået slebet bordpladerne og poleret dem.
Sat akustikpanel op.
Fået styr på el og lamperne og lidt andet småt.
Slebet og olieret vinduer.
I dag har jeg malet på pudset indeni komfuret og rundt om døren på grund af ændrede planer.
Man begynder at se lyset... Puh...
Bænken bliver hurtigt beskidt og væggene desværre lidt følsomme. Så alt skal have et omgang mere med maling. Så bliver det nok voks på selve bænken for at beskytte. Så må det blive som det bliver.
Har fået slebet bordpladerne og poleret dem.
Sat akustikpanel op.
Fået styr på el og lamperne og lidt andet småt.
Slebet og olieret vinduer.
I dag har jeg malet på pudset indeni komfuret og rundt om døren på grund af ændrede planer.
Man begynder at se lyset... Puh...
Bænken bliver hurtigt beskidt og væggene desværre lidt følsomme. Så alt skal have et omgang mere med maling. Så bliver det nok voks på selve bænken for at beskytte. Så må det blive som det bliver.
Og for den, der er interesseret i resultaterne, blev det sådan her. Vi er utroligt tilfredse. Dette er nu efter nogle uger virkelig blevet det hyggelige og storslåede rum, vi havde forestillet os. På en måde har det været værd at vente på, men man overvejer også, hvordan man har holdt ud i to år uden et rigtigt spisebord.
Døren skal gøres ved, men det bliver til foråret. Ellers er det færdigt.
Døren skal gøres ved, men det bliver til foråret. Ellers er det færdigt.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Pudse eller gipse kældervæggene?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Låter "ihåligt" när man knackar på väggarna, putsa om?
Stenhus -
Behöver jag dränera om innan jag putsar om källarväggarna?
Grund & Markarbeten -
Möjligt montera ned och sedan upp innerdelen själv? Skall putsa väggen. Bild!
Värmepumpar -
Slammad lecamur som skall putsas
Grund & Markarbeten