Dr Benz Dr Benz sagde:
Ok jeg er med.
Men mener du, at det bør være en nærmest homogen (farvemæssigt) overflade for at det skal være ok?
En pudset overflade bliver aldrig homogen i farven, men man får en vis flammethed og kan se de "forskellige" felter.
Har du 12-15 grader og ventilation, så hærder 15 mm puds oftest på 1-2 uger.

Puds hærder indefra og ud, så en ventilator langs væggen giver bedst funktion, da fugten forlader pudset ved overfladen.
Gulvhjørner plejer at tørre langsomst pga. at luften ikke cirkulerer meget der, så kør ventilatoren lidt ekstra i gulvhjørnerne.

J jawen sagde:
En pudset overflade bliver aldrig ensartet i farven, men man får en vis flamhed og kan se de "forskellige" felter.
Har du 12-15 grader og ventilation så hærder 15 mm puds oftest på 1-2 uger.

Puds hærder indefra og ud, så en ventilator langs væggen giver bedst funktion, da fugten forlader pudsen ved overfladen.
Gulvhjørner plejer at tørre langsomst pga. at luften ikke cirkulerer meget der, så kør ventilatoren lidt ekstra i gulvhjørnerne.
Toppen. Som jeg mistænkte. Har måske med vandblandingen også at gøre.

Godt, så bliver det male i næste uge som gælder.
Bruger man primer inden farve?

Dr Benz Dr Benz sagde:
Selvfølgelig bruger man primer før maling?
Nej, nogen "specifik" primer bruger jeg aldrig, & b & c brug kan du køre første omgang med noget udblandet silikatmaling, hvis du vil have, at det skal trænge ind nogle mm til.

Påfør rigeligt med maling begge gange, når du ruller, så pudset får en chance for at "suge" ordentligt.

J jawen sagde:
Nej nogen "specefik" primer bruger jeg aldrig, & b & c brug kan du køre første omgang med noget udblandet silikatmaling, hvis man vil have det til at trænge nogle mm ind.

Påfør rigeligt med maling begge gange, når du ruller, så pudset får en chance for at "suge" ordentligt.
Grymt. Tak for hurtige svar! 👊🏻

Begynder at blive godt det her. Pause denne uge og så er det tid til maling.

• Stue med pudsede vægge, en pejs under renovering og gulv dækket med værktøj og træplanker. Klar til malerarbejde efter en pause.
  • Renoveringsrum med spartel og værktøj, klar til maling.
  • Synes
Småbrukaren og 1 anden
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
Begynder at blive godt det her. Pause denne uge og så er det tid til maling.
Hva blev det på bænken? Betsil vattenglas, måske også nogle pæne plankpolerede klinker?

Endnu er det kun pudset. Er i gang med at pynte omkring vinduer og hjørner. Men den sidste overvejelse var faktisk bare at bruge silikat, og så lade det slide med tiden.

Jeg tror, vi er der lige nu faktisk.

Vildt godt klaret!

Efter vinterkræksyge og vinterferie er vi i gang igen. Første omgang gjort med primer (vandglas). Utrolig svært at tape og beskytte, så den ikke sniger sig under kanterne, da den er som vand.

Spørgsmålet der opstår er, om det ville have hjulpet at male en omgang ekstra på selve bænken for at gøre den mere modstandsdygtig mod evt. spild og pletter?

Ellers fortsætter jeg med første lag farve i morgen, og bliver der pletter fremover, må vi tage det derfra.

Vi vil undgå, at bænken bliver lidt mere blank, som den bliver, hvis man bruger almindelig vægmaling.

Nu begynder det at give sig. Kom lidt ting imellem med trall osv…

Har fået slebet bordpladerne og poleret dem.
Sat akustikpanel op.
Fået styr på el og lamperne og lidt andet småt.
Slebet og olieret vinduer.

I dag har jeg malet på pudset indeni komfuret og rundt om døren på grund af ændrede planer.

Man begynder at se lyset... Puh...

Bænken bliver hurtigt beskidt og væggene desværre lidt følsomme. Så alt skal have et omgang mere med maling. Så bliver det nok voks på selve bænken for at beskytte. Så må det blive som det bliver.

• Hjørne af rum med muret pejs og hvid hylde. Sort lampe på hylde, brun flisegulv. Gyldent loft, vindue til venstre. Træstige og pudsede vægge.
  • Renoveret rum med store vinduer, trægulv og loft, et bord med rengøringsartikler og udsigt til en græsplæne gennem en åben dør.
  • Stue med glasvægge, brunt flisegulv, stor lysekrone og indbygget pejs. Udsigt til have med trampolin. Rengøringsudstyr på gulvet.
  • Elsker
  • Synes
Rickard.lj og 1 anden
  • Laddar…
Og for den, der er interesseret i resultaterne, blev det sådan her. Vi er utroligt tilfredse. Dette er nu efter nogle uger virkelig blevet det hyggelige og storslåede rum, vi havde forestillet os. På en måde har det været værd at vente på, men man overvejer også, hvordan man har holdt ud i to år uden et rigtigt spisebord.

Døren skal gøres ved, men det bliver til foråret. Ellers er det færdigt.

• Moderne rum med pejs uden dør; udendørs græsplæne med trampolin udenfor vinduet; grå stengulv og hvid pels på gulvet nær pejsen.
  • Et moderne spiseområde med store vinduer, der giver udsigt til en grøn have med stakit og røde murstenshuse i baggrunden.
  • Langt spisebord med grå stole, runde dækkeservietter, to moderne lamper, vinduer med udsigt over haven, og skænk med dekorationer.
  • Spisebord med otte stole, dækket med runde bordskånere og pyntet med dekoration, omgivet af planter og to hængende lamper i moderne spisestue.
Senest redigeret:
  • Synes
Småbrukaren og 4 andre
  • Laddar…
N
Flot arbejde.

Tak! ☺️

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.