G Gustaf L sagde:
Det er altså mere eller mindre kroklisten som I ser på tredje billed som skal erstattes.
Skal det fastgøres præcis ovenover, lågen? i loftet tyder på at det kan være en ventilationstrumme bagved

A Andy78 sagde:
Dette er nok en af de bedste youtubetester jeg har set.

[media]
Det ser dog ud til at være for vægge. Du tror ikke, at en sådan går lige igennem loftet, alternativt trækker hele pladen ned, hvis den hænges op i et loft med lad os sige 15kg på hver skrue?

J
Kig ind gennem inspektionslugen og se om der er en tromle der, som sagt. Det kan være godt at vide, hvad man skruer i.

G Gustaf L sagde:
Det verkar ju dog at være til vægge. Du tror ikke, at en sådan går lige igennem loftet, alternativt trækker hele pladen ned, hvis den hænges op i et loft med lad os sige 15kg på hver skrue?
Nej det tror jeg ikke, ikke med toggler.

SkitOxe SkitOxe sagde:
Skær en ordentlig firkant af gips væk. Skub en plade ind, typ plywood/osb og skru fast den. Sæt gipfirkanten tilbage og spartl over alle sprækker og skruehoveder, mal loftet. Nu har du en kanonskive som du kan skrue i.
Lyder jo som en fornuftig løsning, omend lidt mere gedigen end jeg håbede på skulle være nødvendigt.

G Gustaf L sagde:
Lyder jo som en fornuftig løsning, om end lidt mere omfattende end jeg håbede på ville være nødvendig.
ja den er lidt omstændig, det er jeg enig i ;-). Men 100% garanteret at holde for evigt.

T tgr_se sagde:
Det burde findes gles (plankor gipsen er skruet i) oven over gipsen som i sin tur sidder i bjælkerne. Du finder skruerne i gipsen med magnet. Der burde du kunne sætte dine kroge.
Mm, tænkte det samme, men håbede på at høre det ved banken i så fald. Bud på at prøve at finde det med en reglerdetektor á la https://www.clasohlson.com/se/Regel...iZysbnNfZQipDDWeHob8ODl4KQx6y7CwaArxcEALw_wcB måske?

G Guson sagde:
Jeg forestiller mig, at en tøjstang, der hænger i stropper fra loftet, vil drive en til vanvid, da den svinger væk, når man skal hænge bøjlen op, hvis man støder mod allerede ophængte tøjstykker. Tænk frit hængende rebstige.
Det kan du visserlig t have en pointe i.. Tål at have i tankerne.

SkitOxe SkitOxe sagde:
ja den er lidt besværlig, det er jeg enig i ;-). Men 100% garanteret at holde for evigt.
Ja, det er helt sikkert en løsning der kan blive aktuel hvis jeg ikke kommer på en (og undskyld mig for at jeg bruger ordet) quickfix.

• Synes
SkitOxe
  • Laddar…
A Andy78 sagde:
Skal det fastgøres lige ovenfor, lugen? i loftet tyder på, at der kan være en ventilationstrakt bagved
Der omtrent tænker jeg, at beslagene skal sidde. Ca. 25 cm ud fra væggen så tøjet tillades ca. 50 cm i bredde.

Det er jo den højeste del af loftet, så det føles ikke som om, der bør gå ventilation der. Kan dog ikke se ind i den del fra inspektionshullet, da det sidder for højt. Skal se, om jeg kan få et fornuftigt billede/film inde i inspektionshullet mod det sted, jeg tænker beslagene på.

• Indvendigt hjørne af rum, med to røde pile pegende mod loftet. Væggene er hvide, og der er en lukket dør til højre.
  • Synes
Jocke Best
  • Laddar…
Her ser man, at der sidder regler i den "lavere del" af loftet, som jeg har markeret på billedet, men lige den regel hjælper jo ikke meget i mit formål. Man ser også pladerne, som formentlig udgør resten af inderloftet.

• Indendørs gang med lavere loft markeret med røde pile; jakker hænger på knagerække og et billede af en hund ses på væggen, køkken i baggrunden.
Opdatering: Jeg lykkedes med at låne en regeldetektor fra naboen, og der var faktisk reglar på fremragende steder.. Så nu skal det fastgøres i reglarne i stedet.

Er det bare at skrue træskruer op og håbe på, at det holder?

Er du sikker på, at det er reglar?

G Gustaf L sagde:
Er det bare at skrue træskruer op og håbe, at det holder?
Ja, i princippet. Jo grovere og længere, jo bedre (men der er ingen idé i, at de stikker ud på bagsiden af reglen)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.