Trægarage med skalmur i tegl. Luftspalte ser ud til at mangle. Nu skulle jeg skifte garageporte og indser, at jeg ikke har noget at skrue i, da en 100x100 søjle helt er rådnet.

Det pudsede tegl på ydersiden ser fint ud, og jeg vil helst reparere indefra, selvom det ikke holder i 100 år.

Hvordan bygger jeg på bedste måde min reparation?

• Tegnet diagram viser konstruktion af et trægaragevæg med mursten, asfaltplade, gips og træstolper. Stolpe fra 1963 er gennemtæret. Regel A er intakt.
  • Rådnet træstolpe i hjørne af murstensvæg, der viser skade og nedbrydning indvendigt i garage. Mørke skygger og råddent materiale ses tydeligt.
  • Rådnende træsøjle ved murværk i et trægarage. Manglende luftspalte og nedbrudt 100x100 stolpe.
  • Råddent træ og murværk i et garagehjørne. Muret ser velbevaret ud, mens træstolpen er forfaldet og mangler fastgørelsesmuligheder.
  • Rådnet træ og muret væg indeni et trægarage uden synlig luftspalte, viser skader der kræver reparation indefra.
  • Ruttet træ og manglende isolering set indefra i et trægarage, med blotlagt isolering og ledninger i øverste højre hjørne.
  • Loftrummet og garageportens øvre kant viser skader og manglende understøttelse, med en rådden væg- eller pelar-støtte i et trægarage.
  • Beskadiget garage med isolering, hvor en vægpæl er rådden. Garageportens fjeder og kabler er synlige.
Hvorfor ikke bytte pilaren?

Jo, Den skal såklart byttes.
Jeg undrer mig mere over, hvordan jeg skal gøre udenfor denne (eftersom jeg reparerer indefra)
Jeg kan såklart trykke ny asfaltplade på indefra og derefter ny pille. Men så bliver der jo en sprække mod eksisterende asfaltplade og heller ingen luftspalte i dette udsatte hjørnelokation. Jeg vil såklart rive så lidt som nødvendigt.

Hvorfor ikke folde en vindpap ind før den nye søjle?

Og ingen ny asfaltsplade mener du?
Det er måske smart. Så burde der jo også blive lidt luftspalte automatisk.

Der findes jo også diffusionsåben vindbeskyttelsesplast. Kan det være bedre end pap?

Jeg ville vælge almindelig Örnpapp, det er enkelt, godt og billigt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.