E
Hej! Midt i en renovering og er begyndt at overveje den gamle ildsted. Efterhånden skal der ind en kasset, men lige nu fokuserer jeg på at få ildstedet i okay stand udvendigt.

Tænkte bare at gøre det nemmest muligt og følge den gamle form. En del af det ene hjørne blev fjernet under nedrivningen af rummet og skal bygges op igen. Nogle tips og idéer til hvordan jeg bør gribe det an? Har aldrig muret/støbt/armeret i mit liv.

(Side note: træreglerne mod murværket skal skiftes til metalregler, for sådan her må vi ikke have det?)

• En murstenspejs under renovering med én side delvist ødelagt. Træregler ved siden af pejsen, som skal udskiftes. Byggematerialer ved basen.
  • Rødstenspejs under renovering, hvor et hjørne mangler mursten. Ved siden af ses en træramme og i baggrunden lidt værktøj og en blå plastikpose.
  • En delvist nedrevet murstenspejs under renovering, med træreglar ved siden af. En pose og træplanker ligger på gulvet.
Jeg ville spontant sige, at træreglerne er ok, hvis du har en indsats med luft mellem den og murstokken.

E
Ingen der giver noget forslag?

Bore armeringsjern ind i den gamle fuge og lad dem sidde i den nye, tror jeg bliver nemmest.

• Synes
ehe17
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.