16,245 læst ·
20 svar
16k læst
20 svar
Hvordan reparere hul i gipspladen ?
Så må vi være uenige.f91jsw sagde:Det sprækker ikke, hvis man gør det rigtigt: skruvlimma træstykket på bagsiden af gipsen. Limet gør, at gipsstykkerne ikke kan bevæge sig i forhold til hinanden, og dermed sprækker det ikke. Fordelen ved ikke at sætte en strimmel er, at der ikke bliver en bule over reparationen, noget, der ellers er uundgåeligt.
Og glasfiberstrimmel, som man spartler ud, bygger nogle få mm.
Den gennemsnitlige Svensson væg har større ujævnheder.
Bedrevidende
· Hallands Län
· 860 indlæg
Denne er ikke så dum : [video=youtube;EXhDlDBzXjY]http://www.youtube.com/watch?v=EXhDlDBzXjY[/video]
Tak tak for alle tips mm. Fandt et stykke mineritskive i gemmerne. Fæstnede den til de bagvedliggende reglar/lister, satte glasfiberstrimler over samlingerne, da træ ofte bevæger sig på den ene eller anden årstid. Det er jo ikke meget ekstraarbejde med strimmel, mineritskiven var nok 10mm og gipsen 12, høvlede lidt gips væk langs samlingskanterne, så der var plads til strimmel og spartel. Spartler i tynde lag, som får lov at tørre mellem lagene, det bliver sikkert godt dette 
Klik her for at svare