f91jsw sagde:
Det sprækker ikke, hvis man gør det rigtigt: skruvlimma træstykket på bagsiden af gipsen. Limet gør, at gipsstykkerne ikke kan bevæge sig i forhold til hinanden, og dermed sprækker det ikke. Fordelen ved ikke at sætte en strimmel er, at der ikke bliver en bule over reparationen, noget, der ellers er uundgåeligt.
Så må vi være uenige.
Og glasfiberstrimmel, som man spartler ud, bygger nogle få mm.
Den gennemsnitlige Svensson væg har større ujævnheder.
 
Denne er ikke så dum : [video=youtube;EXhDlDBzXjY]http://www.youtube.com/watch?v=EXhDlDBzXjY[/video]
 
  • Synes
Modig
  • Laddar…
H
Tak tak for alle tips mm. Fandt et stykke mineritskive i gemmerne. Fæstnede den til de bagvedliggende reglar/lister, satte glasfiberstrimler over samlingerne, da træ ofte bevæger sig på den ene eller anden årstid. Det er jo ikke meget ekstraarbejde med strimmel, mineritskiven var nok 10mm og gipsen 12, høvlede lidt gips væk langs samlingskanterne, så der var plads til strimmel og spartel. Spartler i tynde lag, som får lov at tørre mellem lagene, det bliver sikkert godt dette :)
 
  • Synes
Modig og 1 anden
  • Laddar…
Ragganof sagde:
Då får vi va oeniga.
Och glasfiberremsa som man spacklar ud bygger nå få mm.
Den genomsnittliga Svensson väggen har större ujævnheter.
En gipsskiva har ikke ujævnheter på nogle mm over et område på 10-15 cm. I slæbelys kommer det synes tydeligt.
 
f91jsw sagde:
En gipsplade har ikke ujævnheder på nogle mm over et område på 10-15 cm. I strygejlys vil det ses tydeligt.
Alt ses i strygejlys, helt orelevant.
Og selvfølgelig bliver det en bule, hvis man spartler så lidt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.