Vi har en slidt trappe malet i en eller anden sej farve. Nu er malingen ved at falde af fra trædefladerne og tager så et stykke af betonen (cementen?) med sig. Hvordan går jeg til værks for at renovere? Skrabe alt løst væk, fylde i hullerne med hvad? Hvilken slags maling skal jeg bruge? Blande grus i malingen for at det ikke skal blive glat? Er der nogen, der har gjort noget lignende og kan give tips?
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 346 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,346 indlæg
Jeg ved ikke vil jeg begynde med at sige jeg har ikke erfaring med det selv.
Men sidste gang jeg læste en sådan tråd var rådet at fjerne alt løst, fylde op med beton og så male med silikatmaling. Når du reparerer med beton skal underlaget være vådt.
Men sidste gang jeg læste en sådan tråd var rådet at fjerne alt løst, fylde op med beton og så male med silikatmaling. Når du reparerer med beton skal underlaget være vådt.
Bedste svar
Afhænger af hvor store huller du får og om du får frem støbejern, men er det mindre huller er Ardex A46 rar at arbejde med.
Skrab og slib grundigt og reparer hullerne.
Jeg ville ikke male, men lægge en epoxy med sten, eller en masse beregnet til trapper udendørs.
Skrab og slib grundigt og reparer hullerne.
Jeg ville ikke male, men lægge en epoxy med sten, eller en masse beregnet til trapper udendørs.
Kanon! Tak! Kan Ardex også anvendes til reparation af mørtel mellem mexisten?anders07 sagde:
Er der nogen, der har erfaring med https://www.duracoat.se/ eller lignende produkter?
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 6 346 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 6,346 indlæg
Hvad er fordelen med ardex sammenlignet med almindelig færdigblandet beton?anders07 sagde:
Hurtigtørrende, meget god vedhæftning, tåler frost bedre og er lettere at arbejde med og få glat.Farstatjej90 sagde:
Beton hæfter ganske vist, men kommer der fugt bagved, kan det lettere blive frostspængning, og det er lidt sværere at fylde med.
Beton kan absolut fungere det også!
Ikke vådt, fugtigt fungerer bedre😉Farstatjej90 sagde:
Klik her for at svare
