Vi har en slidt trappe malet i en eller anden sej farve. Nu er malingen ved at falde af fra trædefladerne og tager så et stykke af betonen (cementen?) med sig. Hvordan går jeg til værks for at renovere? Skrabe alt løst væk, fylde i hullerne med hvad? Hvilken slags maling skal jeg bruge? Blande grus i malingen for at det ikke skal blive glat? Er der nogen, der har gjort noget lignende og kan give tips?
 
  • Slidt udendørs trappe med afskallet maling og blottet beton, ved siden af en sort gelænder, omgivet af mursten og græsplæne.
Løsningen kan være klinker eller imprægneret træ.
 
  • Synes
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90
Jeg ved ikke vil jeg begynde med at sige jeg har ikke erfaring med det selv.
Men sidste gang jeg læste en sådan tråd var rådet at fjerne alt løst, fylde op med beton og så male med silikatmaling. Når du reparerer med beton skal underlaget være vådt.
 
  • Synes
PercyP
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
Jeg ved ikke vil jeg begynde med at sige jeg har ikke erfaring med det selv.
Men sidste gang jeg læste en sån tråd var rådet at fjerne alt løst, fylde i med beton og så male med silikatmaling. Når du reparerer med beton skal underlaget være vådt.
Tak! 😊👍
 

Bedste svar

Afhænger af hvor store huller du får og om du får frem støbejern, men er det mindre huller er Ardex A46 rar at arbejde med.

Skrab og slib grundigt og reparer hullerne.

Jeg ville ikke male, men lægge en epoxy med sten, eller en masse beregnet til trapper udendørs.
 
  • Synes
PercyP
  • Laddar…
anders07 anders07 sagde:
Afhænger af hvor store huller du får og om du får frem støbejern, men er det mindre huller, er Ardex A46 behagelig at arbejde med.

Skrab og slip grundigt og reparer hullerne.

Jeg ville ikke male, men lægge en epoxy med sten, eller en masse beregnet til trappe udendørs.
Kanon! Tak! Kan Ardex også anvendes til reparation af mørtel mellem mexisten?
 
Farstatjej90
anders07 anders07 sagde:
Afhænger af, hvor store huller du får, og om du kommer frem til støbejern, men hvis det er mindre huller, er Ardex A46 behageligt at arbejde med.

Skrab og slip omhyggeligt og reparer hullerne.

Jeg ville ikke male, men lægge en epoxy med sten eller en masse beregnet til trappe udendørs.
Hvad er fordelen med ardex sammenlignet med almindelig færdigblandet beton?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
Hvad er fordelen med ardex sammenlignet med almindelig færdigblandet beton?
Hurtigtørrende, meget god vedhæftning, tåler frost bedre og er lettere at arbejde med og få glat.
Beton hæfter ganske vist, men kommer der fugt bagved, kan det lettere blive frostspængning, og det er lidt sværere at fylde med.
Beton kan absolut fungere det også!
 
  • Synes
PercyP og 1 anden
  • Laddar…
P
Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
Jag vet inte vil jeg begynde med at sige jeg har ikke erfaring med det selv.
Men sidste gang jeg læste en sådan tråd, var rådet at fjerne alt løst, fylde i med beton og så male med silikatmaling. Når du reparerer med beton, skal underlaget være vådt.
Ikke vådt, fugtigt fungerer bedre😉
 
  • Synes
PercyP og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.