Hej,

Skal bygge et 24 meter langt og ca. 1,15 meter højt hegn og skal bruge færdige betonfundamenter og 4" stolper i passende afstand.

Mit spørgsmål er dog, hvordan man bedst rejser stolperne, så de bliver lige?

Overvejede først at grave fundamenterne ned lige og i nogenlunde rigtig højde, og derefter lave finjusteringen med stolpen. Så fik jeg idéen, at man måske først skulle skrue stolpen i fundamentet og derefter justere stolpen og fundamentet ind på én gang.

Hvordan har I løst dette? Alle idéer og erfaringer modtages med tak!!

//Tomas

Sæt pillerne først, det er lettest. Grav huller og planér og pak bunden med lidt stenkros, sørg for at de sidder plant og lige ved hjælp af vaterpas. Stolperne kan du let rette til det sidste lille med vaterpas, når du skruer dem fast i jernene på pillen.

Begynd med at slå et par pinde/rør ned og trække en snor imellem, så kan du let se, at du får pillerne i den rette højde i jorden.

Jeg antager, at hegnet sidder ved en grundgrænse, så det kan være en god idé at tjekke, hvor elkablet går ind på grunden, inden du begynder at grave for dybt eller slå pæle/rør i. At få kablet opmålt plejer ikke at koste noget (forudsat at måleren sidder på/i huset), at splejse et ødelagt kabel derimod skal du betale for. Kontakt dit lokale eldistributionsselskab i god tid, inden du graver.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.