7,015 læst ·
6 svar
7k læst
6 svar
Hvordan løse dette? (omkring indvendig dør)
Hej!
Satte op nye inderdøre og karme i foråret, og et sted faldt der en del af væggen af (letbeton, puds). Nu overvejer jeg, hvordan man nemmest løser dette på en pæn måde.
Det går ikke direkte at pudse, antager jeg, og få det helt godt. Specielt ikke over døren, hvor der er ret meget at fylde igen (op og ned).
Min første tanke var at sætte plader på siden og en oppe, som et omvendt U, og så fylde med mørtel eller passende materiale. Men jeg er lidt usikker.
Taknemlig for tips. Se billeder nedenfor.

Satte op nye inderdøre og karme i foråret, og et sted faldt der en del af væggen af (letbeton, puds). Nu overvejer jeg, hvordan man nemmest løser dette på en pæn måde.
Det går ikke direkte at pudse, antager jeg, og få det helt godt. Specielt ikke over døren, hvor der er ret meget at fylde igen (op og ned).
Min første tanke var at sætte plader på siden og en oppe, som et omvendt U, og så fylde med mørtel eller passende materiale. Men jeg er lidt usikker.
Taknemlig for tips. Se billeder nedenfor.

Plejer at gå godt at pudse på steder lignende den som er over din dør.
Armer med net og sørg for, at dette fastgøres i væggen.
På siden af døren ville jeg have gjort lignende eller kombineret foder med gipsbruk.
Armer med net og sørg for, at dette fastgøres i væggen.
På siden af døren ville jeg have gjort lignende eller kombineret foder med gipsbruk.
Jeg ville have limet eller skruet fast en ram i dørkarmen, som flugter med væggen. Derefter kan du udfylde mellemrummet med puds. Inden det tørrer, ville jeg skrabe puds væk i en kile nærmest trærammen, og inden det tørrer, fylde hulrummet med latexfugemasse for at undgå revner tæt på træet.
/CC
/CC
Klik her for at svare