Hej!

Satte op nye inderdøre og karme i foråret, og et sted faldt der en del af væggen af (letbeton, puds). Nu overvejer jeg, hvordan man nemmest løser dette på en pæn måde.

Det går ikke direkte at pudse, antager jeg, og få det helt godt. Specielt ikke over døren, hvor der er ret meget at fylde igen (op og ned).

Min første tanke var at sætte plader på siden og en oppe, som et omvendt U, og så fylde med mørtel eller passende materiale. Men jeg er lidt usikker.

Taknemlig for tips. Se billeder nedenfor.

dorr1.jpg

dorr2.jpg

Plejer at gå godt at pudse på steder lignende den som er over din dør.
Armer med net og sørg for, at dette fastgøres i væggen.

På siden af døren ville jeg have gjort lignende eller kombineret foder med gipsbruk.

ok men det som gør mig usikker hvordan det skal fungere er at pudsen skal bygge ud ca 100mm og så bliver det jo til at pudse op og ned :)

hvordan i alverden skal det gå til? :-?

Måske ville det fungere at indsætte en teglover over døren og derefter pudse denne?

Jeg ville have limet eller skruet fast en ram i dørkarmen, som flugter med væggen. Derefter kan du udfylde mellemrummet med puds. Inden det tørrer, ville jeg skrabe puds væk i en kile nærmest trærammen, og inden det tørrer, fylde hulrummet med latexfugemasse for at undgå revner tæt på træet.
/CC

Ingen foder?
Bare en pudset smyg?

Mvh Putte

Ja!

Inget foder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.