Minder mig om bor til boremaskinen.
Hvilken håndholdt maskine kan trække en 117 mm bor, der trækker sig ind ca. 1 mm per omdrejning?
Den engelske variant har som største diameter 65 mm, hvilket er langt fra TS behov på 135 mm.

(Det er nok en håndledsbryder den bor)

Protte

prototypen sagde:
Påminner mig om bor til borsvinget.
Hvilken håndholdt maskine kan trække en 117 mm bor, der trækker sig ind ca. 1 mm per omgang?
Den engelske variant har som største diameter 65 mm, hvilket er langt fra TS behov på 135 mm.

(Det er nok en håndledsbrækkende bore)

Protte
De bor var mere et generelt svar for hultagning, jeg ved også, at de er begrænsede i størrelse. En masse svar gik jo ud på at bore en masse huller for så at køre med en tiger sav osv.
I stedet for en masse småhuller er disse selvtrækkende bor ideale til "lidt" større hultagninger, da de giver et fint snit og trækker fint i træ.

Motorsaven plejer at virke, sandsynligvis holder du saven i den forkerte vinkel, når du skal begynde at save. det er svært at stikke sværdspidsen direkte ind. prøvesav på en stub først, og skaf noget stabilt at stå på, så går det nok fint.

Har du handlet fra Toolstop nogen gang?
Ærgerligt at det bliver 314 kr i fragt bare... Måtte tjekke om jeg "behøver" noget mere i så fald....

hanssonrickard sagde:
i stedet for traditionel hulbor skal du tage et kig på "self-feed" borren.

[link]

Som er meget billigere i Storbritannien:

[link]

Jeg lånte en 20 cm hulsav og forsøgte at komme igennem 15 cm tømmermur fra 1700-tallet for at montere en badeværelsesventilator. Hidtil har jeg ødelagt to boremaskiner, en brændte op og på den anden gik borepatronen i stykker, og jeg er endnu ikke halvvejs.

Fyren i den lokale udlejningsfirma siger, at jeg skal tænke om, da jeg sandsynligvis ikke ville kunne håndtere en stærkere maskine. Han foreslår motorsav, men dels bliver det et grimt hul, der er svært at tette, dels skal jeg stå og vakle på en stige. Er der nogen, der har nogle friske forslag?

Med en rigtig boremaskine med lavt gear er det ingen problem, men det tager lidt tid, man skal hugge med et stemmejern efter nogle cm, hulsave tager ikke så dybt. Sig til udlejeren, at du vil have en rigtig maskine, ingen boremaskine til popnitter.

Tag en helt almindelig elkabel forsynet boremaskine og en hulsav med den rette diameter.
"Bor" dig ind i træet...tag saven ud...rengør...ind igen...sav osv osv ingen hastværk,
så skal du se, at du kommer igennem.

Billede af en Bosch hulsav med skarpe tænder, brugt til at bore store huller i materialer som træ eller metal. En trådløs, håndholdt boremaskine med sort og grønt design fra Festool, set i profil.

Ikke nogen god idé sådan 2 år senere. 135 mm hulsav, en lidt skrabet Festo og tømmervæg.

Protte

• Synes
Bjerfven
  • Laddar…
Troll også her LOL

• Synes
Antropocen
  • Laddar…
Der er naturligvis ingen håndholdt maskine, der kan trække igennem en 127 mm hulsav med 1 mm pr. omdrejning, i så fald må du nok bore hydraulisk udefra (Volvo L70 måske?), men der er stor risiko for, at du skader væggen.

Hvorfor tage sig igennem en 8 tommers bjælke ved 200 omdrejninger?

Et godt alternativ ifølge billedet med en anbefalet omdrejningshastighed på 800 omdrejninger pr. minut, med nogle pauser for at tømme saven, du vil ikke engang behøve at oplade batteriet for at komme igennem 8 en tommers væg.

At svare på et spørgsmål, der blev stillet for to år siden, kan være for at hjælpe andre, der skal lave nye huller?

• Synes
Bolak_jr og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.