Jeg tænkte at hænge to gamle skodder op foran åbningen til den brændefyrede bageovn i kælderen. Skodderne er lette og lavet af træ og er tænkt til at blive løftet af, når der skal bages en gang om året. Den hængselsdel, der sidder på skodderne, som er gamle, består egentlig kun af en løkke for oven og forneden på langsiderne. Der er altså brug for nogen form for vinkler af rundjern, som kan forankres i den pudsede mur på siden af åbningen. Hvad findes der at få, eller hvordan gør man?

Jeg har måske misforstået din beskrivelse, men burde du ikke kunne sætte to st vinkelkroge på hver side af åbningen, som du hægter dørene på, eftersom de havde øjer? Hvis bagovnen er af mursten bag pudset, er det bare at bore sig ind med en borehammer og sætte en plug af god kvalitet (typ alligator), som du derefter skruer vinkelkrogen i. Eftersom vægten var så lav, så burde det fungere, hvis du køber en grovere dimension af krogene. Det er disse, jeg mener:
2471_01.jpg

Absolut, det ville fungere, hvis man finder disse i passende dimension. Skal tjekke i byggecenteret :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.