Mikael_L
Selv ser jeg alt dette mest fra den anden side, dvs. udfører-siden, ikke konstruktionssiden. :)

Men der findes jo visse grundkrav, som sikkert ikke er sat alt for højt. Men så burde vel konstruktion, anvendelsesområde og placering kunne kræve højere krav og klasse i visse tilfælde, antager jeg.

Men generelt set er der jo ikke nogle specielt strenge krav til garage og andre mindre fritstående bygninger i et plan. Er garage sammenbygget med hus, så skal de som regel (altid!?) være separate brandceller, og kravet plejer vel aldrig at strække sig til mere end EI30, evt. EI60 hvis brandvæsenet har lang indsatsstid ...? for sådanne her mindre enklere bygninger?

Jeg skriver mange spørgsmålstegn af en grund her. :) Jeg har ikke så vældig godt styr på det.
Jeg roddede lidt i brandklasser indsatsstider og udførelseskrav, da jeg byggede, men det var jo enkle konstruktioner.
I arbejdet plejer jeg at have godt styr på brandsikringsgrænser og hvilken EI-klasse, der skal opfyldes, eftersom jeg tilslutter ret mange brandspjæld, laver gennemføringer i vægge og etagedæk osv., i større ejendomme.

Jeg har en konstruktør og kontrolansvarlig, der har tegnet, hvordan brandsikringen skal opfyldes. Jeg har ikke sat mig ind i klasserne, men det faktum, at jeg bygger naboens garage sammen med mit hus (som har ventileret vælges til gavl) stiller visse krav.

I store træk er det brandisolering under den almindelige isolering 1 meter ud fra huset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.