12,824 læst ·
14 svar
13k læst
14 svar
Hvordan havde I snedkereret omkring emhætten inde i et skab?
Bygget en tromme rundt skiten og satt hylder, som på ovenstående billede. Tænk på, at der findes brandsikringskrav vedrørende emhætter i køkkenet.
Som elkyndig ville jeg være begyndt med at fikse elforbindelsen.
Som elkyndig ville jeg være begyndt med at fikse elforbindelsen.
Intet brændende interesse for regulativer der ikke...
Husejer
· Västerviks kommun
· 467 indlæg
Jeg havde placeret en plade til venstre for ventilatoren og derefter sat et par hylder. Foran ventilatoren/røret havde jeg skruet en dækkplade fast for at skjule den.
Har desværre intet billede, men i et tidligere køkken byggede vi en "løs hylde" som var let at tage ud, når man skulle rengøre eller havde inspektion osv. Man kunne have krydderiposer/krydderiglas derinde.. vi havde en flad del som dækkede for de dele som ikke blev dækket af hyldeplanet (mest æstetisk).
Men hele indsatsen var meget let at tage ud
Men hele indsatsen var meget let at tage ud
Krydderihylden er det værste sted i køkkenet at opbevare krydderier på. De bør opbevares mørkt, tørt og køligt, ikke varmt og fugtigt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 334 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,334 indlæg
Krydderier man køber i butikken plejer at være i et glas med plastlåg og som nævnt tidligere, bag skabslågerne er det mørkt. Køligt, mja, nja. Ved ikke hvor det er køligt i mit køkken, med gulvvarmeD Deathtrip2000 sagde:
Forkort tilslutningsslangen til ventilatoren, den skal være så lige som muligt, bløde bøjninger, så glat som muligt.
En imkanal behøver ikke være brandsikret isoleret i det rum, hvor den begynder, forudsat at den kun betjener en brandcelle (en lejlighed).
Derimod bør/skal der være en luftspalte på 5cm (hvis jeg husker rigtigt) til brændbart materiale.
En imkanal behøver ikke være brandsikret isoleret i det rum, hvor den begynder, forudsat at den kun betjener en brandcelle (en lejlighed).
Derimod bør/skal der være en luftspalte på 5cm (hvis jeg husker rigtigt) til brændbart materiale.
Hvordan havde I løst op til der, hvor isoleringen stikker ud i overskabet?
Der er måske 10 cm mellem overskabet og loftet, så teoretisk set burde jeg kunne rive isoleringen løs inde i skabet, men jeg er nysgerrig på, hvordan man kan gøre unødigt store udskæringer i skabet pænere. Og om man måske kan pakke de isolerede luftkanaler ind i noget plastik eller lignende?
---
Jeg overvejer at korte fleksrøret, fjerne overskydende isolering, lade et el-firma rette op på ledningerne, lægge en bedre skåret hylde i bunden for at dække det unødigt store hul ved motoren, og bare skære hylderne ud og lade maskineriet være synligt. Eventuelt beklæde ventilatordelen med hvidt stof, men så øger man brandrisikoen, antager jeg.
Der er måske 10 cm mellem overskabet og loftet, så teoretisk set burde jeg kunne rive isoleringen løs inde i skabet, men jeg er nysgerrig på, hvordan man kan gøre unødigt store udskæringer i skabet pænere. Og om man måske kan pakke de isolerede luftkanaler ind i noget plastik eller lignende?
---
Jeg overvejer at korte fleksrøret, fjerne overskydende isolering, lade et el-firma rette op på ledningerne, lægge en bedre skåret hylde i bunden for at dække det unødigt store hul ved motoren, og bare skære hylderne ud og lade maskineriet være synligt. Eventuelt beklæde ventilatordelen med hvidt stof, men så øger man brandrisikoen, antager jeg.
Klik her for at svare