Så var man der igen, en enkel omtapetsering af et af børnenes værelser blev noget helt andet. Vi ville undersøge mulighederne for at udnytte kattvinden til rumareal.
Efter at have revet den ene halvdel af væggen ser det ud sådan her.
Huset har mansardtag, og dette er selvfølgelig på overetagen.
Antager at støtterne er op til "tagspærene", men har bjælken en anden funktion end at bære taget?
Nogle forslag til, hvordan man kunne komme af med bjælken og støtterne?
Eller er det bare at isolere og slå igen og glemme tanken?

• Væg under renovation i et børneværelse, afsløret træstolper og sort isolering, gulvlampe og trædør.
  • Væg under konstruktion med synlige bjælker og sort underlag i et rum med trægulv, del af renovering af et hus med mansardtag.
  • En halvfjernet væg i et børneværelse under renovering med synlige stropper, træstolper og en gulvlampe; mansardtag på overetagen.
Jeg tror, at stocken er en sk såkaldt følger, der fordeler punktbelastning på en tagstol til omkringliggende tagstole.

Senest redigeret:
OK, så kan den fjernes, hvis man løser støtten af spær med f.eks. en liggende limtræsbjælke højere oppe?

OK, jeg indser nok det og er tilbøjelig til at trække mig ud...
En faktor er, at vi skal lægge taget om til foråret med ny fer/not osv, så der er mulighed for at "komme til" oppefra, hvis det kan gøre nogen forskel?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.