Jeg skal gipse loftet i det, som skal blive badeværelse. Spærerne har ikke standardmål, så der er nogen meter imellem dem. Hvordan gør jeg bedst for at gipse et sådant loft?

Normalt plejer pladen jo at sættes i samme retning som spærerne, så man kan skrue i kanterne. Men det burde vel gå lige så godt at sætte dem på tværs af spærerne? Søm på langs gående råspont, fx tre rækker pr. plade og skrue på pladen? Skal man støtte op under den korte side af pladen også?

Sagen er den, at jeg har brug for at bygge så lidt i højden som muligt.

Taknemmelig for hjælp.
 
hvis du vil spare højde, kan du sætte spredte/regler mellem spærrefoden på cc300, så bygger det ikke mere end gipsen, dvs. 13mm. Det er også passende at bruge gipsplader, der også er endefaset, så bliver alt så meget enklere, når det kommer til spartling.

/F
 
Ah, smart! Hvor tyk bør glesen være for at give den rigtige stivhed? Jeg har jo presset isolering mellem stolarna, så alt for tykt kan jeg ikke bygge ind der imellem.

Jeg er lidt bekymret for spartlingen, da jeg ved, at det er svært at få det rigtig pænt. Vi skal jo kun spartle og derefter male med vådrumsfarve. Så vil man ikke have synlige samlinger.
 
Ola78
Normalt når man sætter glespanel i loftet plejer man at bruge 28*70 så kør på det mellem dine takstolper du.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.