Hej. Vi har et vindue, som vi vil sætte trekantlister omkring på alle fire sider. De skal mødes langs kanterne i 45g vinkler. Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal geringsskære dem (altså på hvilken måde jeg skal holde dem i geringssaven for at vinklen skal blive rigtig rundt om hjørnerne.
Nogen der kan hjælpe mig med dette?
Lænker billede på vinduet og trekantlisten.
mvh
Nogen der kan hjælpe mig med dette?
Lænker billede på vinduet og trekantlisten.
mvh
Sådan ser listen ud i virkeligheden. Usikker på, om det er en kvartliste eller trekantsliste?K Kane sagde:
Okay, så man holder den i saven med den ”fine” side opad. Gerer det ene hjørne 45 og derefter drejer saven, så den gerer 45 til den anden side?
Medlem
· Stockholm
· 4 633 indlæg
Bestem hvad der er opad/fremad/nedad, og hold listen i det greb og drej den aldrig.
Gulvlister således i højden hele tiden også ved skæringer. Vindueslister, altid med fronten hele vejen frem til skæringerne, hvor den skal drejes for at lægge sig ned. Loftlister, altid med oversiden opad også ved skæring.
Sådan gjorde jeg i begyndelsen, og så gik det af bare farten.
Der er mange måder at tænke på, men denne måde er en god start for at få forståelse om, hvordan det skal skæres.
Har jo bygget et 6-kantet tårn i 3 etager, så jeg har lært det ;-)
Gulvlister således i højden hele tiden også ved skæringer. Vindueslister, altid med fronten hele vejen frem til skæringerne, hvor den skal drejes for at lægge sig ned. Loftlister, altid med oversiden opad også ved skæring.
Sådan gjorde jeg i begyndelsen, og så gik det af bare farten.
Der er mange måder at tænke på, men denne måde er en god start for at få forståelse om, hvordan det skal skæres.
Har jo bygget et 6-kantet tårn i 3 etager, så jeg har lært det ;-)
Tak for tipsene! Skal prøve i dag,Workingclasshero sagde:
Bestem hvad der er opad/fremad/nedad, og hold listen i den position uden at dreje den.
Gulvlister således på højden hele tiden også ved kapning.
Vindueslister, altid med fronten helt frem til kapningen, hvor den skal drejes for at ligge ned.
Loftlister, altid med oversiden opad også ved kapning.
Sådan gjorde jeg i starten, og så gik det bare af sig selv.
Der er mange måder at tænke på, men denne metode er en god start for at få forståelse for, hvordan de skal kappes.
Har jo bygget et sekskantet tårn i 3 etager, så jeg har lært mig ;-)
Sejt med tårnet
Klik her for at svare



