Hej jeg har en indrettet kælder med gulvvarme. Væggene er pudsede og knoppede, måske hedder det rapning? Under alle omstændigheder vil jeg ikke have den der knoppede overflade men noget mere glat i stedet. Jeg undrer mig om nogen har lidt tips til hvordan jeg nemmest kan fikse det?
Kan jeg jævne det ud? Det er jo malet ovenpå så jeg gætter på at det ikke hæfter?
Kan man fjerne kun "rapper"? Hvordan?
Jeg lægger op to billeder et nærbillede og et af væggen.
Kan jeg jævne det ud? Det er jo malet ovenpå så jeg gætter på at det ikke hæfter?
Kan man fjerne kun "rapper"? Hvordan?
Jeg lægger op to billeder et nærbillede og et af væggen.
Bredspartle er nok hurtigst. Tror ikke der findes sandpapir, der kan bide på d der.
Diamantslibehoved på vinkelsliber er en mulighed, men så skal du alligevel spartle.
Muligvis en sådan her:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
men... MEGET arbejde. Nemmere at spartle fra starten.
Diamantslibehoved på vinkelsliber er en mulighed, men så skal du alligevel spartle.
Muligvis en sådan her:
https://www.k-rauta.se/produkt/hand...01agDmUuL2RXIb1Sv6E15-2Mt7rLZsDsaAjiREALw_wcB
men... MEGET arbejde. Nemmere at spartle fra starten.
Er det virkelig nødvendigt at slibe, ville bare have spartlet, hvis det altså er tørt.T Trrttsch sagde:
Hej allesammen, nu er jeg kommet et stykke i mit arbejde..... løsningen som fungerer for mig er en grovstøvsuger koblet til en vinkelsliber med en beskyttelseskappe, så jeg ikke får slaget i Lütsen i hele rummet (støv) og i den et diamantslibehoved.A ati sagde:
Købte først en dårligt plade fra Jula, men det fungerede overhovedet ikke, så jeg gik op et trin til Biltema, og den ville nok have fungeret, hvis det ikke var for, at den var for lav, så den ikke nåede frem, når jeg havde beskyttelseskappen på vinkelsliberen. Endelig fandt jeg en fornuftig én hos Beijer Bygg. Nu har jeg gjort cirka to tredjedele, arbejder kun lidt nu og da, når jeg har tid. Effektiv tid efter at jeg fik alle grejerne, måske er 15 timer eller deromkring. Inklusive en masse støvsugning på gulvet, alt ryger ikke ind i støvsugeren. Jeg har brugt omkring 12 støvsugerposer også.
Her kommer lidt billeder af, hvordan det ser ud på en væg, som desuden ser ud til at være pepret med gamle huller. Samt en væg, hvor der er murstensvæg bag malingen.
Synes det bliver godt, jeg vil have det der lidt rå udseende, så jeg sigter efter at male med kalkmaling i nogle lag.

Senest redigeret:
Klik her for at svare