Ah, ok. Ja den er som sagt meget dumt placeret (eller er det billedet, der snyder?). Der burde være mindst en meter mellem den og målerskiven.
Prøv med en midlertidig afskærmning og se, hvordan det føles. Det kan I gøre med gamle lagner eller hvad som helst, der er ved hånden. Så får man en bedre opfattelse af rumfornemmelsen.