3,300 læst ·
30 svar
3k læst
30 svar
Hvordan fastgøre rem uden fast tag?
Hej på jer kloge mennesker!
Jeg står i begreb om at opsætte en indervæg i bryggerset. Formålet er at skjule alt, der har med opvarmning, vand og solenergi at gøre, da alt er på stort set samme sted i rummet.
Væggen er tænkt som et pladeregulert arrangement med osb og gips.
Problemet (i denne henseende) er, at vi har akustikloft i hele kælderen og selve betongloftet begynder cirka 10–15 cm ovenover. Rundt om forskellige steder går synlige ledninger, men de kan undgås. Har nogen en god idé om, hvordan jeg bedst monterer hammerbåndet, så væggen stadig bliver stabil og finishen bliver okay?
Stort tak!
Andreas
Jeg står i begreb om at opsætte en indervæg i bryggerset. Formålet er at skjule alt, der har med opvarmning, vand og solenergi at gøre, da alt er på stort set samme sted i rummet.
Væggen er tænkt som et pladeregulert arrangement med osb og gips.
Problemet (i denne henseende) er, at vi har akustikloft i hele kælderen og selve betongloftet begynder cirka 10–15 cm ovenover. Rundt om forskellige steder går synlige ledninger, men de kan undgås. Har nogen en god idé om, hvordan jeg bedst monterer hammerbåndet, så væggen stadig bliver stabil og finishen bliver okay?
Stort tak!
Andreas
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Balksko i væggene i hver ende burde da fungere?
Så klart behøves der billeder. Missede det før, så de kommer her. Balksko kunne nok have virket, men desværre skal væggen ikke være lige. Det kan måske gå alligevel, men jeg er ikke den mest erfarne 😂
I gulvet havde jeg tænkt mig at lime, da vi ikke ved, om alt skal forblive, som vi vil have det lige nu, i fremtiden. Kiggede mere grundigt nu, og der er cirka 8 cm mellem akustikloftet og betonen.
I gulvet havde jeg tænkt mig at lime, da vi ikke ved, om alt skal forblive, som vi vil have det lige nu, i fremtiden. Kiggede mere grundigt nu, og der er cirka 8 cm mellem akustikloftet og betonen.
Fjern akustikloftet og hæng et gardin op. Eller hæng et gardin op uden at fjerne akustikloftet.
Der er ingen grund overhovedet til at bygge en væg foran det der, og det er desuden en rigtig dårlig idé. Du har brug for at kunne få adgang til tingene for vedligeholdelse, og hvis du bygger en væg, bliver det svært. Skal det være et teknikrum, hvor du faktisk kan arbejde, og du har en dør ind, bliver det meget svært at bygge væggen, og du vil tage meget af bryggerset.
Tænk om er min anbefaling.
Edit: Efter et nærmere kig på et af billederne vil din netejer også elske de der installationer, når det er tid til at skifte måler.
Der er ingen grund overhovedet til at bygge en væg foran det der, og det er desuden en rigtig dårlig idé. Du har brug for at kunne få adgang til tingene for vedligeholdelse, og hvis du bygger en væg, bliver det svært. Skal det være et teknikrum, hvor du faktisk kan arbejde, og du har en dør ind, bliver det meget svært at bygge væggen, og du vil tage meget af bryggerset.
Tænk om er min anbefaling.
Edit: Efter et nærmere kig på et af billederne vil din netejer også elske de der installationer, når det er tid til at skifte måler.
Tak for input. Gardin har også været oppe til diskussion. At kunne komme til tingene er selvfølgelig et behov, og måske må vi tænke om. Ville alligevel kigge på, hvordan idéer om fastgørelse i loftet kunne se ud. Meget for at lære mig også 😊tommib sagde:
Fjern akustikloftet og sæt et gardin op. Eller sæt et gardin op uden at fjerne akustikloftet.
Der er ingen grund til overhovedet at bygge en væg foran det der, og det er desuden en rigtig dårlig idé. Du skal kunne komme til tingene for vedligeholdelse, og bygger du en væg, bliver det svært. Skal det være et teknikrum, hvor du rent faktisk kan arbejde, og du har en dør ind, bliver det meget svært at bygge væggen, og du kommer til at tage meget af bryggerset.
Tænk om er min anbefaling.
Edit: Efter et nærmere kig på et af billederne vil din netværksejer også elske de der installationer, når det er tid til målerudskiftning.
Jeg vil stærkt fraråde den budgetløsning. Ikke fordi jeg ikke tror, at det er muligt, men fordi det ikke vil blive godt. Selvom selve væggen bliver fantastisk, ødelægger du hele rummet ved at opdele det på den måde.
Hvis ikke andet, prøv med et gardin i nogle måneder (eller år) først. Du kan egentlig gøre på samme måde der, skrue en lægte fast i bæreværket (eller fjerne det) og derefter fastgøre Ikeas gardinskinner til den og hænge noget passende dyrt op. Mærk efter, hvordan det føles.
Hvis ikke andet, prøv med et gardin i nogle måneder (eller år) først. Du kan egentlig gøre på samme måde der, skrue en lægte fast i bæreværket (eller fjerne det) og derefter fastgøre Ikeas gardinskinner til den og hænge noget passende dyrt op. Mærk efter, hvordan det føles.
Skydedøre kan måske være et alternativ..Sjukbrorsan sagde:
Så klart behövs det billeder. Missede det før, så de kommer her. Balksko havde nok fungeret, men desværre skal væggen ikke være lige. Det kan måske gå alligevel, men jeg er ikke den mest erfarne 😂
I gulvet havde jeg tænkt mig at lime, da vi ikke ved om det i fremtiden skal være som vi vil have det lige nu. Kiggede nærmere nu, og der er cirka 8 cm mellem akustikloftet og betonen.
https://www.bygghemma.se/inredning-...rvaring/garderobsdorrar/skjutdorrar-garderob/



