3,300 læst ·
30 svar
3k læst
30 svar
Hvordan fastgøre rem uden fast tag?
Jeg er lidt skeptisk med tanke på den tænkte placering, men selvfølgelig, hjørnet hjælper til for stabiliteten i lodret retning. Samtidig er der risiko for, at væggen vrider sig. Hvis man limer gulvreglen, mindsker man den risiko, men så har man et helvede senere, når væggen skal væk.
Jeg synes dog fortsat, at det er en dårlig idé. Væggen vil tage meget plads, være dyr at bygge (plyfa...) og være generelt i vejen.
Skydedøre tror jeg heller ikke på, i hvert fald ikke uden at fjerne akustikloftet. Havde alt været monteret efter samme væg, så havde det været et godt forslag, men som det ser ud omkring eltavlen, så skal væggen blive skrå for at dække den og samtidig ikke optage for meget af resten af rummet.
Jeg synes dog fortsat, at det er en dårlig idé. Væggen vil tage meget plads, være dyr at bygge (plyfa...) og være generelt i vejen.
Skydedøre tror jeg heller ikke på, i hvert fald ikke uden at fjerne akustikloftet. Havde alt været monteret efter samme væg, så havde det været et godt forslag, men som det ser ud omkring eltavlen, så skal væggen blive skrå for at dække den og samtidig ikke optage for meget af resten af rummet.
Har du boet længe i huset? Er der ingen større problemer at fikse end udseendet i vaskerummet?
Dette er ikke ment som noget ondskabsfuldt, bare et nysgerrigt spørgsmål og en venlig påmindelse om at flytte ordentligt ind, før man laver store indgreb.
Dette er ikke ment som noget ondskabsfuldt, bare et nysgerrigt spørgsmål og en venlig påmindelse om at flytte ordentligt ind, før man laver store indgreb.
Tak for dine udførlige svar og rimelige spørgsmål. Jeg tager det til mig og vil overveje det ekstra, før jeg gør noget, jeg vil fortryde.tommib sagde:
Jeg er lidt skeptisk med tanke på den planlagte placering, men selvfølgelig hjælper hjørnet til stabiliteten i lodret retning. Samtidig er der en risiko for, at væggen forskyder. Hvis man limer gulvreglen, mindsker man den risiko, men så har man et helvede, når væggen skal fjernes.
Jeg synes dog stadig, at det er en dårlig idé. Væggen vil tage meget plads, være dyr at bygge (plyfa...) og vil generelt være i vejen.
Skydedøre tror jeg heller ikke på, i det mindste ikke uden at fjerne akustikloftet. Havde alt været monteret efter samme væg, så havde det været et godt forslag, men som det ser ud omkring elcentralen, skal væggen være skrå for at dække den og samtidig ikke optage for meget af resten af rummet.
Hej igen!tommib sagde:
Der findes egentlig ingen større "problemer" som skal afhjælpes (som vi ved om
I min (ikke så professionelt kvalificerede) verden var denne væg ikke noget stort projekt og derudover en mulighed for at lære lidt. Det ville heller ikke være verdens ende, hvis resultatet ikke blev det mest iøjnefaldende. Men jeg forstår selvfølgelig, at det vækker spørgsmål, og jeg lytter taknemmeligt til alle stemmer, der er mere erfarne end jeg.
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Tro mig, du kommer blive skør på den dér væg! Og alle elektrikere og rørmokere vil også hade den.
Velkommen til hus-ejerskabetSjukbrorsan sagde:
Min anbefaling i dette tilfælde ville være at få op et gardin, om så blot midlertidigt med snore i akustikloftets bærende konstruktion. Dette for at I kan få en følelse af, hvordan rummet bliver med en væg der, hvor du har tegnet den. Jeg tror som sagt, at det er en dårlig idé. Jeg tror også, at skydedøre er en dårlig idé på grund af elcentralen og fiberkonverteren, der sidder på den anden væg, det vil se underligt ud med en skæv væg (efter min mening altså).
Hvis jeg ville fjerne det der fra synsfeltet, ville jeg satse på et gardin. Jeg ville sætte skinnen i kant med akustikloftet størstedelen af vejen (forsøgte at følge kanten fra hjørnet på væggen til højre i billedet) og derefter lave en S-sving i slutningen mod væggen for at skjule også fiberudstyret.
Det er dog jeres hus, og ingen tosse på internettet bestemmer, hvad I gør med det
Et betydeligt større problem, som du har, er adgangen til måleren. Når den skal udskiftes, kan du regne med, at netværksselskabet bliver sure. Det ser ikke direkte let tilgængeligt ud der bagved den der kasse, som jeg er lidt usikker på, hvad det er. Indedel til en LVVP?
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Et tip er at få trådbackene og tøjrummene op på hylder i stedet. Det giver dig bedre oversigt og ser mere ordentligt ud. Måske kunne et par garderober med døre endda fungere?
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
En anden måde at skjule teknikken på er ved hjælp af for eksempel gamle køkkenskabe, hvor man fjerner bagstykket. Og fastgør dem til væggen med vinkeljern eller konsoller.
Haha, tak du!tommib sagde:
Velkommen til hus ejerskab
Min anbefaling i dette tilfælde ville være at få op et gardin, om så blot midlertidigt med snore i akustikloftets bærende struktur. Dette for at I skal få en følelse for, hvordan rummet bliver med en væg der, hvor du har tegnet den. Jeg tror som sagt, at det er en dårlig idé. Jeg tror også, at skydedøre er en dårlig idé på grund af elcentralen og fiberkonverteren, som sidder på den anden væg, det vil se mærkeligt ud med en skrå væg (efter min mening da).
Skulle jeg ønske at få det der væk fra synsfeltet, så ville jeg satse på gardin. Jeg ville sætte skinnen i kanten med akustikloftet størstedelen af vejen (forsøgt at følge kanten fra hjørnet på væggen til højre i billedet) og derefter lave en S-sving i slutningen mod væggen for også at skjule fiberudstyret.
Det er dog jeres hus, og ingen tosse på internettet bestemmer, hvad I gør med det
Et betydeligt større problem, som du har, er adgangen til måleren. Når den skal skiftes, kan du regne med, at netværksfirmaet bliver sur. Det ser ikke direkte let tilgængeligt ud der bagved den der boks, som jeg er lidt usikker på, hvad det er. Indedel til en LVVP?
Jeg er heller ikke helt tilpas med en skrå løsning. Det kribler lidt i kroppen ved tanken om ikke-rettede vinkler, haha!
Vi må nok begynde med en anden type afskærmning for ikke at begrænse adgang, som du er inde på.
Boksen du ser (som jeg tror du mener) er fjernvarmeveksleren
Ah, ok. Ja den er som sagt meget dumt placeret (eller er det billedet som snyder?). Der burde være mindst en meter mellem den og målerskiven.
Prøv med en midlertidig afskærmning og se, hvordan det føles. Det kan I gøre med gamle lagner eller hvad som helst, der er lige ved hånden. Så får man en bedre fornemmelse af rumvirkningen.
Prøv med en midlertidig afskærmning og se, hvordan det føles. Det kan I gøre med gamle lagner eller hvad som helst, der er lige ved hånden. Så får man en bedre fornemmelse af rumvirkningen.
Det er en aktuel mulighed så klart! Tænker at det kan blive svært at få elcentralen ind bare. Dels er det trangt at komme til der bagved og en traditionel låge ville ikke kunne åbnes. Vekselretteren kan derimod løses så fint!S Småbrukaren sagde:
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Ja, de har strammet alt sammen til i det samme hjørne, hvilket egentlig ikke er så dumt.
