tommib
Jeg er lidt skeptisk med tanke på den tænkte placering, men selvfølgelig, hjørnet hjælper til for stabiliteten i lodret retning. Samtidig er der risiko for, at væggen vrider sig. Hvis man limer gulvreglen, mindsker man den risiko, men så har man et helvede senere, når væggen skal væk.

Jeg synes dog fortsat, at det er en dårlig idé. Væggen vil tage meget plads, være dyr at bygge (plyfa...) og være generelt i vejen.

Skydedøre tror jeg heller ikke på, i hvert fald ikke uden at fjerne akustikloftet. Havde alt været monteret efter samme væg, så havde det været et godt forslag, men som det ser ud omkring eltavlen, så skal væggen blive skrå for at dække den og samtidig ikke optage for meget af resten af rummet.
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Skydedøre måske kan være et alternativ..

[link]
Det kunne være noget absolut! 😃
 
P
Sjukbrorsan Sjukbrorsan sagde:
Det kunne absolut være noget! 😃
Det går o bygge beslag, der går gennem loftet for skinnen.
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
tommib
Har du boet længe i huset? Er der ingen større problemer at fikse end udseendet i vaskerummet?

Dette er ikke ment som noget ondskabsfuldt, bare et nysgerrigt spørgsmål og en venlig påmindelse om at flytte ordentligt ind, før man laver store indgreb.
 
  • Synes
Sjukbrorsan og 1 anden
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Jeg er lidt skeptisk med tanke på den planlagte placering, men selvfølgelig hjælper hjørnet til stabiliteten i lodret retning. Samtidig er der en risiko for, at væggen forskyder. Hvis man limer gulvreglen, mindsker man den risiko, men så har man et helvede, når væggen skal fjernes.

Jeg synes dog stadig, at det er en dårlig idé. Væggen vil tage meget plads, være dyr at bygge (plyfa...) og vil generelt være i vejen.

Skydedøre tror jeg heller ikke på, i det mindste ikke uden at fjerne akustikloftet. Havde alt været monteret efter samme væg, så havde det været et godt forslag, men som det ser ud omkring elcentralen, skal væggen være skrå for at dække den og samtidig ikke optage for meget af resten af rummet.
Tak for dine udførlige svar og rimelige spørgsmål. Jeg tager det til mig og vil overveje det ekstra, før jeg gør noget, jeg vil fortryde.
 
  • Synes
tommib
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Har du boet længe i huset? Findes der ingen større problemer at fikse end udseendet i bryggerset?

Detta er ikke overhovedet ondt ment, kun et nysgerrigt spørgsmål og en venlig påmindelse om at bo sig ind ordentligt før man laver store indgreb.
Hej igen!
Der findes egentlig ingen større "problemer" som skal afhjælpes (som vi ved om ;)). Selvfølgelig er der større projekter, vi gerne vil lave fremover, men præcis som du siger, er det godt at bo sig ind, så vi ikke gør noget forhastet og samtidig spare penge til projekterne, selvfølgelig.
I min (ikke så professionelt kvalificerede) verden var denne væg ikke noget stort projekt og derudover en mulighed for at lære lidt. Det ville heller ikke være verdens ende, hvis resultatet ikke blev det mest iøjnefaldende. Men jeg forstår selvfølgelig, at det vækker spørgsmål, og jeg lytter taknemmeligt til alle stemmer, der er mere erfarne end jeg.
 
Tro mig, du kommer blive skør på den dér væg! Og alle elektrikere og rørmokere vil også hade den.
 
tommib
Sjukbrorsan Sjukbrorsan sagde:
som vi vet om ;)
Velkommen til hus-ejerskabet :D

Min anbefaling i dette tilfælde ville være at få op et gardin, om så blot midlertidigt med snore i akustikloftets bærende konstruktion. Dette for at I kan få en følelse af, hvordan rummet bliver med en væg der, hvor du har tegnet den. Jeg tror som sagt, at det er en dårlig idé. Jeg tror også, at skydedøre er en dårlig idé på grund af elcentralen og fiberkonverteren, der sidder på den anden væg, det vil se underligt ud med en skæv væg (efter min mening altså).

Hvis jeg ville fjerne det der fra synsfeltet, ville jeg satse på et gardin. Jeg ville sætte skinnen i kant med akustikloftet størstedelen af vejen (forsøgte at følge kanten fra hjørnet på væggen til højre i billedet) og derefter lave en S-sving i slutningen mod væggen for at skjule også fiberudstyret.

Det er dog jeres hus, og ingen tosse på internettet bestemmer, hvad I gør med det ;)

Et betydeligt større problem, som du har, er adgangen til måleren. Når den skal udskiftes, kan du regne med, at netværksselskabet bliver sure. Det ser ikke direkte let tilgængeligt ud der bagved den der kasse, som jeg er lidt usikker på, hvad det er. Indedel til en LVVP?
 
Et tip er at få trådbackene og tøjrummene op på hylder i stedet. Det giver dig bedre oversigt og ser mere ordentligt ud. Måske kunne et par garderober med døre endda fungere?
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
Et tip er at få op trådbackarna og klædefagene på hylder i stedet. Det giver dig bedre oversigt og ser mere ordnet ud. Måske kan endda et par garderober med døre fungere?
Ja, garderobe er planen. Det der med trådbackarna er højst provisorisk fordi vi havde dem til overs :)
 
En anden måde at skjule teknikken på er ved hjælp af for eksempel gamle køkkenskabe, hvor man fjerner bagstykket. Og fastgør dem til væggen med vinkeljern eller konsoller.
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Velkommen til hus ejerskab :D

Min anbefaling i dette tilfælde ville være at få op et gardin, om så blot midlertidigt med snore i akustikloftets bærende struktur. Dette for at I skal få en følelse for, hvordan rummet bliver med en væg der, hvor du har tegnet den. Jeg tror som sagt, at det er en dårlig idé. Jeg tror også, at skydedøre er en dårlig idé på grund af elcentralen og fiberkonverteren, som sidder på den anden væg, det vil se mærkeligt ud med en skrå væg (efter min mening da).

Skulle jeg ønske at få det der væk fra synsfeltet, så ville jeg satse på gardin. Jeg ville sætte skinnen i kanten med akustikloftet størstedelen af vejen (forsøgt at følge kanten fra hjørnet på væggen til højre i billedet) og derefter lave en S-sving i slutningen mod væggen for også at skjule fiberudstyret.

Det er dog jeres hus, og ingen tosse på internettet bestemmer, hvad I gør med det ;)

Et betydeligt større problem, som du har, er adgangen til måleren. Når den skal skiftes, kan du regne med, at netværksfirmaet bliver sur. Det ser ikke direkte let tilgængeligt ud der bagved den der boks, som jeg er lidt usikker på, hvad det er. Indedel til en LVVP?
Haha, tak du! :) Fandt her om dagen en herlig hjemmelavet løsning med en (tilsyneladende) lækkende håndvask fra den tidligere ejer🥴

Jeg er heller ikke helt tilpas med en skrå løsning. Det kribler lidt i kroppen ved tanken om ikke-rettede vinkler, haha!
Vi må nok begynde med en anden type afskærmning for ikke at begrænse adgang, som du er inde på.
Boksen du ser (som jeg tror du mener) er fjernvarmeveksleren :)
 
tommib
Ah, ok. Ja den er som sagt meget dumt placeret (eller er det billedet som snyder?). Der burde være mindst en meter mellem den og målerskiven.

Prøv med en midlertidig afskærmning og se, hvordan det føles. Det kan I gøre med gamle lagner eller hvad som helst, der er lige ved hånden. Så får man en bedre fornemmelse af rumvirkningen.
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
En anden måde at skjule teknologien på er ved hjælp af eksempelvis gamle køkkenskabe, hvor man fjerner bagstykket. Og fastgør dem til væggen med vinkeljern eller konsoller.
Det er en aktuel mulighed så klart! Tænker at det kan blive svært at få elcentralen ind bare. Dels er det trangt at komme til der bagved og en traditionel låge ville ikke kunne åbnes. Vekselretteren kan derimod løses så fint! :)
 
  • Synes
Småbrukaren
  • Laddar…
Ja, de har strammet alt sammen til i det samme hjørne, hvilket egentlig ikke er så dumt.
 
  • Synes
Sjukbrorsan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.