Hej
Jeg har gravet ned plinter på cc 2,5m og skal sætte 95*95 stolper og så fælde et hammerbånd 220*45mm ind, tænkte jeg.
Kan det lade sig gøre at sætte spær på cc 1.2m? Altså midt imellem stolperne?
Hvordan gør man ellers?
Taknemmelig for hjælp.
Jeg har gravet ned plinter på cc 2,5m og skal sætte 95*95 stolper og så fælde et hammerbånd 220*45mm ind, tænkte jeg.
Kan det lade sig gøre at sætte spær på cc 1.2m? Altså midt imellem stolperne?
Hvordan gør man ellers?
Taknemmelig for hjælp.
spændvidde 4 meter og 12,5 meter lang
ca 20 grader
plade
ca 20 grader
plade
Der er to måder at løse dette på, enten en ekstra spær på 600 mm, så du kommer i fase med stolperne.
Men, hvorfor vælge 95x95 på cc 1200 mm, er det ikke en meget bedre løsning at bruge 95x45 på cc 600, så får du spærene over en stolpe. Bliver jo også betydeligt nemmere, hvis du skal have pladebeklædning indvendigt direkte på de stående regler.
Men, hvorfor vælge 95x95 på cc 1200 mm, er det ikke en meget bedre løsning at bruge 95x45 på cc 600, så får du spærene over en stolpe. Bliver jo også betydeligt nemmere, hvis du skal have pladebeklædning indvendigt direkte på de stående regler.
Det lyder som en carport eller skur, så holder det at sætte tagstolen midt imellem, men der kan blive lidt nedbøjning ved fuld belastning.
Er det et beboelseshus og der skal ind et vindue imellem, ville jeg have skiftet bæreren ud med en limtræsbjælke i stedet for at minimere nedbøjningen.
Er det et beboelseshus og der skal ind et vindue imellem, ville jeg have skiftet bæreren ud med en limtræsbjælke i stedet for at minimere nedbøjningen.
hej så jeg har ikke skrevet, hvad det skal være for noget.
Det skal være en vedbod.
Jeg linker til billede så er det måske lettere at se, hvad jeg mener.
http://imageshack.us/photo/my-images/718/vedbodskiss.jpg/
Plintar cc 2,5m
Tagstole cc 1,25m
Det skal være en vedbod.
Jeg linker til billede så er det måske lettere at se, hvad jeg mener.
http://imageshack.us/photo/my-images/718/vedbodskiss.jpg/
Plintar cc 2,5m
Tagstole cc 1,25m
Det er bare at køre på efter min mening, dit største problem bliver nok at kløve 100 m3 brænde.
hehe...det bliver faktisk kun 80m3 4*10 også ca 2meter højt, det lille stykke 2x2meter skal ikke være brænde.
Men det bliver nok hårdt alligevel =)
Men det bliver nok hårdt alligevel =)
Klik her for at svare