Hej, sidder lige i startfasen med at renovere nogle rum i mit hus (letbeton). Der er en del revner i letbetonen, som kan ses gennem tapetet osv. Jeg tænkte nu at sætte gipsplader udenpå dette for at få en ny overflade at starte fra. Hvordan skal jeg så fastgøre pladerne på væggene? Det føles ikke som om, jeg har lyst til at rive alt gammelt tapet ned for at lime pladerne på betonen bagefter. Er der nogen, der har prøvet at påføre nogle striber montagelim på pladen og derefter skrue/sømme? Hvad bør jeg i så fald bruge af søm/skruer?
/Johan
/Johan
Skal man skrue så er en spiglatte (ja ja det skal jo skrues iofs) en enkel løsning så man slipper bore så meget i betonen, så kan man samtidig fixe de eludtag/kontakter man mangler.
Pløk findes jo i 100 forskellige sorter så der er jo bare at tage det man synes virker godt.
Pløk findes jo i 100 forskellige sorter så der er jo bare at tage det man synes virker godt.
Har letbeton i en tilbygningsdel som jeg gipsede om for 8 år siden.
Savede 15cm strimler i krydsfiner som jeg sømmede fast med klipsøm som jeg så skruede gipspladerne fast i.
Træk også ekstra strimler over og under vinduer og gulv/loft, hvis du vil have mulighed for at skrue/sømme lister efter at du har sat gips.
Savede 15cm strimler i krydsfiner som jeg sømmede fast med klipsøm som jeg så skruede gipspladerne fast i.
Træk også ekstra strimler over og under vinduer og gulv/loft, hvis du vil have mulighed for at skrue/sømme lister efter at du har sat gips.
Jeg limede, direkte på det gamle tapet, spartlen hvor vi fjernede væggen og den malede væg på tidligere toilettet. Skruede et par skruer i samlingerne hvor væggen bulede lidt, brugte fischerplugg, letbeton er så porøst at det er svært at få skruer til at holde uden plugg.
Klik her for at svare