2,845 læst ·
21 svar
3k læst
21 svar
Hvordan får jeg adgang til og udskifter denne ventil?
Prøv med trinene kortere så den hælder mere og støtter mod gavlbrædderne i stedet uden at røre ved VP
Absolut går det godt, det du skal gøre er at hoppe på det sidste trin, så stigen synker nogle centimeter i græsplænen eller jævns med det sidste trin. Med så lang en stige vil den bøje på midten, og så vil ligesom tapperne grave sig op. Så hvis du har mulighed for at spidse et par (min 45X45) og slå ned, så stigen står mod dem, er du sikker.
Som den står på billederne så rør den ikke ved VPn. Hvis du mener de blå\grå vertikale brædder, så vil man være nødt til at korte stigen, hvilket betyder, at den skal hælde meget mere, hvilket øger risikoen for, at den mister grebet og glider ned ad skråningen. Desuden føltes det som om, at stigen på en eller anden måde kiledes fast der på vindskiven, da den ikke har så let ved at glide til venstre.L Leif i Skåne sagde:
Med spikene ned i græsplænen føles den ret stabil, og stigen er ikke så meget trukket ud, dvs. den sidder sammen på et ret langt område, så den bøjer heller ikke meget. Men selvfølgelig bevæger den sig noget mere end normalt, det kan mærkes, at der er lidt højere kræfter i dette tilfælde.J jonaserik sagde:Absolut går det fint, det du skal gøre er at hoppe på sidste trin så stigen synker nogle centimeter i græsplænen eller i niveau med det sidste trin. Med så lang en stige vil den bøje på midten, og så vil tapperne ligesom grave sig op. Så hvis du har mulighed for at spidse et par (min 45X45) og slå dem ned, så stigen står mod dem, er du sikker.
Stigen har nogle år bag sig, men har fungeret meget godt! Noterede dog, at der er rust på nogle nitter.

Det er til krogen, som er 1/2 positions holder. Jeg vil prøve at skrabe lidt på dem og håbe, at det kun er overfladerust, ellers må jeg vente med arbejdet og købe en ny stige først.
Klik her for at svare