Jeg har brug for at sætte en stormbeskyttelse på en vægventil, men problemet er, at ventilen sidder lige over luft\vand pumpen. Man skal have god adgang til ventilen, da den ikke er skruet fast, men limet, dvs. den skal skæres fri. Den nye skal derfor også limes på plads med en form for fugemasse (ujævn Mexitegel).
Har overvejet en trappestige, men den skal antagelig være enorm for at passe. Det ser heller ikke ud til at være muligt at stå på pumpen.
Almindelig lang stige, den vil stå ret stejlt og kan så glide på jorden, men hvis det bare er græsplæne der, kan man hoppe på det sidste trin så det synker ned i jorden. For at sikre yderligere kan der bankes
2 stk 45X45 som ligger mod sidste trins yderside.
Stå ikke på udedelen! hvis en stige ikke når ind fordi udedelen er i vejen, kan du have en stige på hver side af udedelen og have noget imellem som du kan stå på
Er du husejer er en 2x3 m stige et must! Hvordan skal du ellers kunne rense tagrender om efteråret for blade?
Eller lån naboens stige og samtidig byde ham på kaffe.
Jo, jeg har en stige i 2 dele, så en på hver side af udedelen lænende mod udedelen? Og så købe en planke og lægge mellem dem? Bliver det stabilt eller kræves der måske lidt snedkeri?
Jo, jeg har en stige i 2 dele, så én på hver side af udedelen lænende mod udedelen? Og så købe en planke og lægge mellem dem? Bliver det stabilt, eller kræver det måske lidt snedkerarbejde?
Prøvede at sætte vores 6 meters stige op og klatre op til ventilen, føltes vel rimelig stabilt. Man bør lave en krog til stigen, så man kan have sine ting i en spand oppe ved ventilen. Lægger man sig op ad stigen, når man ventilen ret godt og kan skære den væk fra fugemassen, der sidder der i dag. Så tænker jeg, at den nye kappen skal skrues fast (eftersom den vejer lidt) og til sidst skal der en del Tec7 til, da det er ujævn mexitegel.
Stigen har spidse ender mod græsplænen, hvilket gør, at den ikke kan skride.
Hvad tror I, kan dette være tilstrækkeligt sikkert?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.