GoForIt sagde:
Jeg ser jo en stor forskel i kravene til konstruktion afhængigt af om du planlægger at holde +5°C eller +15°C..
Låner tråden lidt kort for at få svar på et spørgsmål. Skal selv bygge en garage med isoleret betonplade, 90mm isolering i væg og 120mm i tag. Hvor varmt kan man have i sådan en garage uden at betale en formue i opvarmningsudgifter?

Anna1984 sagde:
Låner tråden lidt kort for at få svar på et spørgsmål. Skal selv bygge en garage med isoleret betonplade, 90mm isolering i væg og 120mm i tag. Hvor varmt kan man have i sådan en garage uden at betale en formue i opvarmningsomkostninger?
Jeg er ingen ekspert i det spørgsmål, som (uden at være uhøflig) er svært at besvare uden at vide, hvad du anser som "en formue i opvarmningsomkostning"? Man har brug for flere faktorer for et mere korrekt svar.

Måske får du flere inputs, hvis du placerer spørgsmålet i forummet for "Värme allmänt".

Tak for hjælpen så langt.
Jeg satser på at beholde asfalten som gulv.
For at tætne mellem væg og asfalt troede jeg, man kunne lægge en trælægte på pap og typ sømme den fast eller noget. Men du siger letbetonblokke. Er de bare at lægge der, eller skal de mures? Jeg forestiller mig, at de bliver tykkere end hvad væggen er, men de findes måske i forskellige størrelser. Og så altså en lægte på dette med pap imellem?

Lyder klogt, et bjælkelag kan du bygge op senere, hvis du bliver træt af asfalten. Ja, der findes lidt forskellige størrelser, men den mest almindelige er 19x19x59cm. Bland gerne lidt mørtel, som du lægger under og imellem blokkene, vil jeg gætte på omkring 1 cm tykkelse. Så gør du præcis som du skrev.. pap eller en anden type syltætning mellem syldregel og blokkene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.