Sådan der, efter nogle timer ser det ud sådan her:
[billede]
Vildt tilfreds med resultatet!
Sotlågen, ventilationslågen, og adapteren til kaminen ser ud til at have sat sig godt fast👍
Nu må det tørre lidt inden næste skridt, hvad plejer man at male med?
Imens skal jeg påbegynde projekt "hæve kaminen" for at passe til den nye højde.
Ser meget godt ud, flot lavet.
Du bør nok vente 1-2 uger med at male, så det kan tørre ordentligt.
Men den eneste maling jeg kan foreslå er maling for puds.
F.eks. Alcro Puds, eller lignende.
Ser meget godt ud, flot lavet.
Du bør nok vente 1-2 uger, før du maler, så det får tørre ud.
Men den eneste maling jeg kan foreslå er maling til puds.
F.eks. Alcro Puts, eller lignende.
Tak så meget!🙂
1-2 uger, så lang tid havde jeg ikke rigtig regnet med. Men det er klart, nogle steder er det nok 2-3cm tykt.
Jeg havde overvejelser om måske at bruge kalkmaling, malede indersiden af en jordkælder med det for nogle år siden, og det blev godt.
Akrylat dækker måske bedre op for manglerne i mit arbejde på tæt hold?
Kalkmaling smitter af, og ser ikke rigtig nogen grund til det på gips. Skal det ånde er vel silikat et alternativ, ved dog ikke rigtig hvordan det fungerer med gipsmørtel. Men silikat sætter sig jo som bare pokker på alt, så fæstet burde ikke være et problem.
Opdatering:
Skorstenen er nu malet og ovnen installeret.
Det endte til sidst med en almindelig vægmaling.
Jeg var inde hos Måleributikken, de har været min go-to butik, når jeg har været i tvivl tidligere. De er jo ikke de billigste, men indtil videre har de altid ledt mig på den rette vej.
De havde, på anbefaling af en ovnsinstallatør, anbefalet almindelig vægmaling i en årrække uden klager.
Sagt og gjort, efter et antal brænde har jeg ikke set noget, der tyder på, at det ikke skulle fungere.
De eneste ting, der er sket, er, at det virker som om, forbindelsesstussen har bøjet sig noget, sandsynligvis fordi jeg blev tvunget til at hæve ovnen 4mm mere end planlagt.
Samt at en lille revne er blevet synlig ved spjældreguleringen:
Det kan jeg absolut leve med!
Tilbage nu er, hvordan jeg skal løse malingen af metalforbindelserne til de ubrugte kanaler, jeg glemte at nævne dem, da jeg var i butikken.
helt klart skulle jeg have grundmalet dem, før jeg smurte på med vægmaling, men jeg var så ivrig😇
Rustgennembruddene blev klart svagere efter lag 2, skal man:
1. Smøre flere lag på, indtil det dækker?
2. Smøre et lag grundmaling på det, der sidder, inden et sidste lag?
3. Børste den eksisterende maling væk, før grundmalingen?
Jeg vender tilbage med indlæg om, hvordan jeg fikset ovnen og tilluften.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.