Har kun fået op stolperne indtil videre, venter på foråret, så jeg kan male limtræsbjælkerne, før jeg løfter dem op. Tankegangen er, at tagspærrene går mellem limtræsbjælkerne (bærbjælkerne), så det flugter i overkanten (tagspærrene er meget tyndere end limtræsbjælkerne).

Planen er først at montere udhængstykkerne af tagspærren, typisk 30-50 cm (skrue fra indersiden), og derefter selve tagspærren, som hviler på en lægte skruet mod bærbjælken.

Lyder som en rigtig god idé.

Mikael_L
Barnrikehuset sagde:
En sådan skrue, hvad tjener man på at den ikke har en ugænget del længst inde? Bliver den som en armering i konstruktioner hvor man tror at trækstyrken i en vis retning skal øges? f.eks. som i dette tilfælde hvor risiko for "kløvning" foreligger.

Den dur næppe til at sammenføje to detaljer (med mindre man forborer) men kun til solide enkeltstykker?

Bliver ligesom ingen klemmelængde at tale om, men det er måske ikke så vigtigt i træ...

Antager at hovedet mere er til at skrue i og ikke har nogen funktion som lastbærer.

For øvrigt en cool skrue som synes at findes i dimensioner op til 300mm.
Som jeg læser femitolvs indlæg, så tror jeg denne skrue er lavet til at skrue tværs gennem træet for at undgå spaltning (men jeg ville selv have brugt termen spalting, som jeg tror er mere almindelig, når det gælder træ).

Omtrent som lidt armering i træet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.