Har ledt videre på YT. Mængden (omgange) tape virker sparsom på mange klip. Lin virker tydeligere med, at det skal nå op til gevindet, ikke over. Dette klip virker fornuftigt!? https://www.youtube.com/watch?v=bFXgwO9qszY
Lin virker faktisk bedre:)

Min erfaring med hør, er at det aldrig lækker. De gange jeg har lavet tape tætninger, så plejer jeg at skulle gøre det om 2 - 3 gange, enten så presses det hele til en klump bag gevindet, eller så bliver det ikke tæt.

Med hør har jeg været ude for nogle gange, måske 3 gange ud af 200 koblinger. At hør presses ud, når man skruer det sammen. Men ellers så bliver det altid tæt. Hør har den fordel, at det svulmer op af vand, så det er til en vis grad selvforseglende.

• Synes
RoBo og 1 anden
  • Laddar…
Bruger også lin hver gang, selv til små dimensioner. Det går hurtigst og bliver tæt hver gang. Rids gevindene, træk i linen, så der ikke er noget rod, læg det på fra rørenden og følg gevindet. Afslut med at påføre pasta, så det mætter linen godt og ved at dreje det ind med fingrene. Så er det bare at skrue sammen.

En yderligere fordel med lin er, at det er muligt at bakke lidt uden, at det lækker. Det er umuligt med tape.

• Synes
simmin
  • Laddar…
Der findes faktisk tape man kan bakke med....

Loctite 55 :thumbup:

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
Filmene i #17 og #18 er langt fra godt udført.

- Hvorfor låse førstegang på tværs? Det tilføjer ikke andet end en bumpethed. Unødvendigt.
- Ser ingen rids i gevindene. En god forsikring mod glidende lin.
- Afslut ikke pålægningen længst fremme i rørspidsen.
- Ofte lettes pålægningen, hvis man springer pasta over i gevindbunden. Men her findes forskellige skoler.
- En anelse for sparsomt med lin. skal være lidt, lidt mere.

MathiasS sagde:
Der findes faktisk tape man kan bakke med....
Ja, det er sandt. Jeg udtrykte mig uklart, det er ikke "umuligt", men for den almindelige høne, der køber en gevindtape i nærmeste busk, vil denne få en tape, der lækker, hvis man bakker.

Men ikke engang loctite 55 får mig til at opgive mit hør.

Staffans2000
M MagHam sagde:
Filmene i #17 og #18 er langt fra godt udført.

- Hvorfor låse første omgang på tværs? Det tilføjer ingenting andet end en bulhed. Unødvendigt.
- Ser ingen ridser i gevindene. En god forsikring mod glidende lin.
- Afslut ikke viklingen helt forrest på rørspidsen.
- Ofte lettes viklingen, hvis man undgår pasta i gevindbunden. Men her er der forskellige skoler.
- En smule for lidt lin. skal være lidt, lidt mere.
-Nemmere i starten at holde fast på linen, så det ikke drejer med.
-Behøves kun på messing.
-Jo! Så låses linen fast, når forbindelsen gevindes på.
-Enig.
-Gerner en del mere.

Samlet konklusion: -Med lidt mere lin, er instruktionen korrekt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.