Kasseret offsetplade fra et eller andet trykkeri …

• Synes
Mikael_L
  • Laddar…
F
C carlfredrik sagde:
Hej igen! Tänkte bara se om någon ved hvor man kan få fat i rigtig tynd titanium?

Tænkte lave et sådan vinden på min alkoholbrænder :)

[bild]
Botox også, læste forkert og tænkte på trådens overskrift, sorry. Titan ved ikke om man kan få fat i det i tyndpladeform.
Hvorfor titan? Hvorfor komplicere det?

C carlfredrik sagde:
Der findes et meget populært friluftskøkken til letvægtsvandrere, som hedder Caldera cone, der bruger en vindskærm i en eller anden type aluminium. Tror den kan være omkring 0.1mm.

[billede]

Tænkte man kan prøve at lave en selv for sjov :) kan blive et godt weekendprojekt.
Det der er nok Titan, ikke aluminium.

Findes reststykker at købe på eBay

Titan virker jo totalt overkill, men entusiaster betaler jo hvad som helst nogle gange.
På Bauhaus tror jeg de har en masse hulplader i forskellige materialer. Dog ikke titan.

T Thomas_Blekinge sagde:
Titan virker jo totalt overkill men entusiaster betaler jo hvad som helst nogle gange.
På Bauhaus tror jeg, at de har en masse hulplader i forskellige materialer. Dog ikke titan.
Føles bare som om det vil holde bedst ved høje temperaturer i forhold til hvad det vejer?

Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Det der er nok Titan, ikke aluminium.
Yes det er titan, de bruger. Fandt 0,1x100x1000mm for 50 spänn på AliExpress!

Spændende projekt, tilføj gerne billeder af resultatet.

F
C carlfredrik sagde:
Yes det är titan de kör. Hittade 0,1x100x1000mm för 50 spänn på AliExpress!
For tyndt. Tror at (med stærk betoning på tror) at 0,5mm er en god tykkelse at starte på.

F fsn sagde:
For tyndt. Tror at (med stærk betoning på tror) at 0,5mm er en god tykkelse at starte med.
Har bestilt lidt 0.1mm nu så vi må se, hvordan det føles, det skal kunne rulles sammen smidigt. Har set, at nogle endda bruger 0,07mm så 0.1 kan nok fungere. Jeg vender tilbage, når jeg er kommet i gang! Tak for alle tips!

Her er en lille video som forklarer rigtig tydeligt hvordan man gør hvis nogen er blevet fristet :)

Mikael_L
Trådlyft !!
Hvordan gik det så senere?

I øvrigt kan man sige, at almindelig aluminium som er tynd, under 0,5 mm, er meget svagt og blødt.
Men der er måske mulighed for at få fat i duralaluminium ...
Måske svært for privatpersoner og i små mængder ...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.