Virkelig ikke sikker på hvor jeg burde placere dette indlæg, men jeg prøver her. Ikke direkte husrelateret, men helt sikker på at nogen her i forummet kan hjælpe mig.
Jeg undrer mig simpelthen over hvor man kan finde rigtig tynd aluminiumsplade, lignende denne:
Som jeg sagde, et større blikkenslagerfirma har plade fra typ 0,5 0,7 1,0 1,5mm og så videre på hylden desuden belagt med farve / folie i flere kulører.
1 liter vand? Hvor stort er det? Efter billedet troede jeg, den var 1 m i diameter. Hvad skal den være til? Jeg har set store øldåser, der er på nogle liter. Linket du sendte, var på rustfrit, men der findes tilsvarende i AL.
Kan du ikke bruge almindelig tagplade, den holder i 50-60 år på et tag, findes i hvid, brun, rød, sort.
Der findes et meget populært friluftskøkken til letvægtsvandrerne, som hedder Caldera cone og bruger en vindskærm lavet af en slags aluminium. Jeg tror, den kan være omkring 0,1 mm.
Jeg overvejede at prøve at lave en selv for sjov det kan blive et godt weekendprojekt.
Gå ind på et loppemarked med husgeråd og find en gammel aluminiumgryde.
Bor styrhuller og brug en punsch, skær derefter bunden af når du er færdig med lufthullerne.
Det var det sikkert! Spændende isf! Men det er i hvert fald blevet populært igen på det seneste! Det laves på alle mulige måder og i forskellige udførelser. Vejer ofte under 10 gram og er meget effektive.
Kapillær brænderen (lavet af redbull dåse) og måske noget mere avanceret:
Cat stove (lavet af kattemad dåse):
Penny stove:
Men nu var det vindskydd jeg havde brug for at fikse
Jeg spekulerer bare på, hvor man kan finde rigtig tynd aluminiumsplade
Bare lidt tanker, men jeg får den tanke, at almindelig aluminiumsplade måske ikke er det optimale materiale til sådan en ting. Ren aluminium er jo ret plastisk og deformerer let i svage dimensioner. Mistænker, at den der Caldera Cone er en slags legering.