2,950 læst ·
18 svar
3k læst
18 svar
Hvilket gulvmateriale til loftsrum
jeg har cc600 som jeg skrev i det indledende indlæg, men har alligevel svært ved at forestille mig det skal blive stabilt??
dette gulv er nok selvbærende, men betydeligt dyrere... https://www.byggmax.se/golv/trägolv/massivt-trägolv/furugolv-25-27x158-p08927158
Med cc600 så tror jeg, at det billigere gulv fungerer tilstrækkeligt godt til at være et lager. Gulvet er jo spontet, så det danner en plade, der fordeler lasten. Det kan måske være lidt svajende midt mellem tagstolene, men det vil næppe brage. Du kan jo lægge en 11mm OSB-plade op og føle, hvordan den føles. Hvis det er tilstrækkeligt godt, vil trægulvet, som er 4mm tykkere, absolut fungere.
Det tykkere gulv ovenfor vil garanteret fungere.
Tillägg: husk at skrue OSB'en fast, inden du tester dens svajhed.
Det tykkere gulv ovenfor vil garanteret fungere.
Tillägg: husk at skrue OSB'en fast, inden du tester dens svajhed.
Senest redigeret:
jeg kører på almindeligt gulvspån... det virker bedst 
men jeg har et lille opfølgende spørgsmål angående isoleringen..
kan jeg lægge gulvet og så sprøjte løsuld fra siderne mellem hver tagstol eller hvad man skal sige..
eller er det en fordel at isolere først og så lægge plader? da har man jo ligesom ikke noget at gå på....
men jeg har et lille opfølgende spørgsmål angående isoleringen..
kan jeg lægge gulvet og så sprøjte løsuld fra siderne mellem hver tagstol eller hvad man skal sige..
eller er det en fordel at isolere først og så lægge plader? da har man jo ligesom ikke noget at gå på....
Klik her for at svare