Hej!
På min garagevind skal der være forråd samt hobbyrum.
Der bliver en udvendig trappe på gavlen.

Jeg overvejer at lægge gulvspån, men man vil jo trække sne og sjap ind der, så det måske ikke gulvspånen tåler?

Kan det være bedre at lægge råspont som gulv? Det tåler måske vand bedre?

Spærhovedet er monteret på cc600, som almindelige gulvreglar altså:)

Skal det være isoleret/opvarmet?

Spån tåler ikke vand. Massivtræ er meget bedre.

Hobbyrummet skal være opvarmet i fremtiden, men lageret skal være koldt.
Men vil have det samme gulv over det hele....
Er det råspont der gælder altså?

Råspont altså? Eller findes der andre alternativer?

Afhænger af hvor meget du vil bruge. Råspont er fint hvis det er et skur.
Eller utrykt træ svarende til terrassebrædder 34x145, for lidt mere stabilitet hvis du skal opbevare tunge ting som du skal trække ind og ud af skuret ofte.

Hvor meget sne og sjap vil der komme ind? Gulvspånpladen tåler lidt vand. Du kan også male det, så bliver det endnu mere holdbart.

Jeg har lagt gulv både af spån og brædder, og jeg synes, at spånet blev et meget bedre gulv.

Temperaturen ændrer sig meget på et loft, og så træets fugtighedsindhold. Brædderne bevæger sig så meget, at de kryber fra hinanden nogle steder.

Vanbeasten sagde:
Afhænger af, hvor meget du vil bruge. Råspont er fint, hvis det er et skur.
Eller ubehandlet træ svarende til terrassebrædder 34x145, for lidt mere stabilitet, hvis du skal opbevare tunge genstande, som du ofte skal trække ind og ud af skuret.
Men bliver ikke spontat træ mere stabilt end terrassebrædder, selvom det er tykkere?

andersmc sagde:
Hvor meget sne og sjap kommer der til at komme ind? Gulvspån tåler lidt vand. Du kan også male det, så bliver det endnu mere holdbart.

Jeg har lagt gulv både af spån og råspont, og jeg synes, at spån blev et meget bedre gulv.

Temperaturen ændrer sig meget på et loft, og så træs fugtighedsindhold. Råsponten bevæger sig så meget, at den kryber fra hinanden nogle steder.
Det er jo kun sne og sjap, der følger med skoene ind... Omtrent som i en almindelig entre, bare meget sjældnere...

Så kunne man male et stykke indenfor døren, eller lægge en måtte... Eller hvorfor ikke et billigt laminatgulv?

camaro1969 sagde:
Men bliver ikke spontat tømmer mere stabilt end tralle, selvom det er tykkere?
Ingen anelse. Måske. Jeg luftede bare et alternativ til ts...

camaro1969 sagde:
Det er jo bare sne og sjap, der følger med skoene ind.. Omtrent som i en almindelig entré, bare meget sjældnere..

Så kunne man male et stykke inden for døren, eller lægge en måtte... Eller hvorfor ikke et billigt laminatgulv?
Det lyder som en god tanke.

Jeg tror Byggmax har et "furugolv ekonomi" som burde fungere.

summa summarun, gulvspån!

Länk till byggmax-golvet ovan.I relaiteten 100-120 kr /kvm plus arbete.

Fuktbeständugt golvspån fungar nog också men är dyrare, kostar 150 kr/kvm jämfört med vanligt golvspån för 90 kr/kvm.

Råspont hamnar på ca 60-75 kr/kvm.

Jag hade valt furugolvet. Lite mer jobb än golvspån men ändå ett riktigt golv.

mener du, at man kan lægge fyrretræsgulvet direkte på spærene? det føltes lidt spinkelt til det... 15mm.??

Ja det var tanken. Men det kan måske blive lidt for meget svaj i det, hvis du har cc 120.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.