Hej,
Vi har købt et 1½-planshus bygget i -73. Et murstenshus på 125kvm. Vi har ikke fået adgang endnu, men vi tænker meget på, hvordan vi skal ændre osv.
Nu til spørgsmålet, hvordan kan man afgøre, om en indervæg (på stueetagen) er bærende eller ej? Jeg har troet, at en bærende indervæg går på tværs af spær, men den nuværende ejer hævder, at en væg, der går parallelt med spær, er bærende, en "usædvanlig" konstruktion var budskabet. Kan det virkelig passe? I så fald bærer væggen jo kun et spærr, hvad ville meningen være med det?? Nogen der kender en "usædvanlig" konstruktion med bærende væg parallelt med spær?
Taknemmelig for svar!