hempularen sagde:
Man bygger på karmarna. Er det 6mm så har jeg ingen erfaring. Kan tom. gå at tage op niveauforskellen med foderet. For 13mm gips findes der færdige salningslister montere. Eller så saver man egne hvis man har en passende sav.
Så der har vi et merarbejde da på 3 døråbninger og 1 vindue. At bygge ud karmene 13 lyder meget, skal jeg sætte gips ovenpå det som allerede sidder der så bliver det maks 6 mm.

Jeg kører på planhøvlet fyr 8x21 som jeg limer og sømmer på karmene når jeg sætter op 6mm renoveringsgips.

Jeps, Byggmax let-spartel.

f91jsw sagde:
Det går godt at spartle samlinger uden forsænkning på samme måde som ved forsænkning, men det er vigtigt at få et passende tykt lag spartel til at sætte strimlen i. Det er lidt sværere end ved forsænkning, fordi det kræver lidt følelse, når man trækker spartlemassen på. Hvis der er meget, der skal spartles, er det værd at lære, da det sparer et arbejdstrin.
Å sjov, så skal jeg prøve igen :). Testede nogle gange sidst men lykkedes ikke og læste så på gyprocs hjemmeside (tror jeg det var) at man limer papstrimlerne på de steder.

Jeg fejlede et par gange først, fordi det er let at påføre spartelmassen for tyndt, så strimlen ikke har noget at hæfte i. Der skal bruges et par mm spartelmasse, så strimlen sidder ordentligt fast. Har netop spartlet væggene i vores tilbygning med åbent op i kip og upraktisk nok 255 cm højt på sidevæggene. Dvs. kortskiver overalt. Rigtig trættende at spartle... For ikke at tale om alle de forbandede yderhjørner med dobbeltgips i vindueslysninger. Sådan her i bakspejlet burde jeg have hyret en maler.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Jeg brugte Bygg max findhand spartel sidste sommer til køkkenet, det var ingen succes. Jeg måtte spartle de samme områder sikkert 10 gange, før det blev nogenlunde jævnt. Dvs. spartlet krymper frygteligt meget.

Denne gang har jeg brugt en spartel fra knauf, og det er lysår bedre! Meget bedre konsistens og det krymper næsten ikke. Efter det første lag behøvede det næsten ikke mere.

• Synes
BosseHansson og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.