63,052 læst ·
45 svar
63k læst
45 svar
Hvilken slibemaskine passer bedst til at slibe gipssamlinger
Undrar om du menar samma som jag.Drömhus2012 sagde:
Jag avser "gamla" tapeter som redan sitter uppe och där våderna överlappar varandra i skarven.
Ov. Undskyld, der misforstod jeg virkelig 
Jeg mente jo nyspartlede samlinger, på gamle tapetsamlinger så bruger jeg også høvl.
Jeg mente jo nyspartlede samlinger, på gamle tapetsamlinger så bruger jeg også høvl.
Man takker for tips og råd for dette, blev en gummiklods fra 3M samt et start kit af Abranet.
Bliver til at teste det de nærmeste dage nu.
Så at det "bare" fulgte med 180 "slibepapir" (eller hvad man kalder det) i start kittet,
er det nok, farvehandleren hvor jeg købte slibekloden syntes jeg skulle tage 240 papir
Bliver til at teste det de nærmeste dage nu.
Så at det "bare" fulgte med 180 "slibepapir" (eller hvad man kalder det) i start kittet,
er det nok, farvehandleren hvor jeg købte slibekloden syntes jeg skulle tage 240 papir
Afhænger af om du skal male eller tapetsere, jeg plejer at bruge 60 når det skal tapetseres , det händer næsten inget med 240 på sandspartel for det er vel det som gäller? men hur som helst spartle jævn med gipsen så blir slibningen minimalSkalman65 sagde:Man tackker for tips og råd for dette, blev en gummiklods fra 3M samt et start kit af Abranet.
bliver til at teste de nærmeste dage nu.
Såg at det "bara" följde med 180 "slibepapir" (eller hvad man kalder det) i start kittet,
räcker det, farvehandlen der jeg köpte slibeklossen tyckte jeg skulle ta 240 papper
Enig med Elkludde.
Uanset om du skal male eller tapetsere, er 240 unødvendigt.
Jeg plejer at bruge 120, hvis jeg skal male, og 80, hvis jeg skal tapetsere, men til tapet er 60 eller endda 40 også tilstrækkeligt, vil jeg påstå.
Tror også, at 80 er godt nok at male på..
Uanset om du skal male eller tapetsere, er 240 unødvendigt.
Jeg plejer at bruge 120, hvis jeg skal male, og 80, hvis jeg skal tapetsere, men til tapet er 60 eller endda 40 også tilstrækkeligt, vil jeg påstå.
Tror også, at 80 er godt nok at male på..
Jeg kører også i princippet kun med 80 og 120net.
Roligt og fornuftigt? Så bliver man jo aldrig færdig. Jeg sliber spartelmasse ifølge samme devise som Socker-Conny anvender i badeværelset: "-Jeg børstede mine tænder med kraft og kräm."Elkludde sagde:
Dette giver en sand Lützen-tåge af slibestøv...
Altså, frem med giraf og støvsuger! Hvor det tidligere (med sandpapir på sådan en "vingel-plade") tog en halv time at slibe samlinger i et lille rum, tager det nu måske ti minutter. Uden sved og uden støv.
Ville bare præcisere, at dette vedrører spartelmasse på vægge.sblixten sagde:
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Min erfaring er at køre 240 på spartel, grovere modeller fjerner for meget for hurtigt.
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Ja.
Må jeg sige, at abraneten var nem at bruge, dog blev jeg lidt i tvivl om holdbarheden på nettet, efter 5 samlinger begyndte nettet at gå i stykker.
Uheld i arbejdet? Eller er nettene skrøbelige til visse slibninger?
Uheld i arbejdet? Eller er nettene skrøbelige til visse slibninger?
Jeg synes også, at holdbarheden er lidt dårlig, kanterne faldt i stykker, og jeg tænkte, at jeg måske sleb forkert. Det er det eneste dårlige ved abranet indtil videre, men det var også meget forstyrrende.