63,053 læst ·
45 svar
63k læst
45 svar
Hvilken slibemaskine passer bedst til at slibe gipssamlinger
Medlem
· Stockholm
· 2 269 indlæg
Findes med skaft og støvsugerkoppling fra Mirka (Abranet)fiskbuggaren sagde:
http://www.mirka.com/sv/se/MASKINER...ECO+SANDER+70x198mm+GRIP+113+HÅL___8393000111
Jeg mener, jeg har set disse hos K-Rauta og også sløjdetailler tidligere.
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Ænda Abret
(kunne ikke lade være) med Abranet er at slipduken jo aldrig bliver opbrugt! + at man skal have en byggestøvsuger.
med håndslibning bliver der næsten intet støv, der flyver omkring, sliber man roligt og fornuftigt, lægger det meste sig i en bunke på gulvet, hvor man kan feje det opNimajneb sagde:
Jeg læste denne tråd for et stykke tid siden, blev solgt og købte en abranet. Efter at have brugt den en del er jeg endnu mere solgt.Skalman65 sagde:Skal til at spartle og slibe gips samlingerne i et renoveret rum.
samt en mdf bygget vindueslysning
Overvejer så hvilken type slibemaskine der fungerer bedst til disse opgaver
den "gamle" hæderlige plansliber eller en excentersliber eller en anden variant.
til vindueslysningen overvejer jeg at bruge en multisliber, er det rigtigt.
hvad bruger I.
Så Abranet er mit 100%-ige tip til dig.
Jeg skal slibe en hel overetage snart, kommer til at køre det hele med abranet, måske endda med et smil på læberne ...
(Læs tråden.)
Ja så skrives det i "ziljoner" tråde her på forummet. Jeg har dog plaget min vanlige støvsuger ret kraftigt og den lever endnu. Byggelampen mod slangen forårsagede dog livslange skavanker...Elkludde sagde:
Biltemas grovsuger er meget prisvenligFlöjten5 sagde:
god sugeevne og stor beholder, dog bør man supplere med en filtersæk udenpå foldfilteret
Biltema har ikke sådan, havde i hvert fald ikke da jeg købte, men klasse har som passer
Der er en ting, som abranet er virkelig dårlig til, og det er at slibe tapetsamlinger (papir). Det sætter sig fast med det samme.
Hav ikke for travlt efter spartling heller. Får du ikke tørret spartel i nettet, så er det lige så godt at smide nettet væk bagefter.
Hav ikke for travlt efter spartling heller. Får du ikke tørret spartel i nettet, så er det lige så godt at smide nettet væk bagefter.
Tapetsamlinger fungerer jo perfekt med abranet, men man må jo vente, til det er tørret, det må man jo gøre, uanset hvad man end tænker at slibe med, så det er jo ingen forskel.