Alfredo sagde:
Kompliserer I det ikke nu? Dette er vel fint nok. Vi taler om et rum, hvis jeg har forstået det rigtigt.
[billede]
Er der nogen, der har set en tilsvarende men med støvsugertilkobling?

fiskbuggaren sagde:
Nogen der har set noget tilsvarende men med støvsugertilslutning?
Hvis du havde læst tråden, så havde du også set Abranet sættet, hvilket er et fremragende valg.

Ænda Abret :D (kunne ikke lade være) med Abranet er at slipduken jo aldrig bliver opbrugt! + at man skal have en byggestøvsuger.

Nimajneb sagde:
Fejltænkning, Et rum nu og mange flere i fremtiden... Hvorfor så begynde spartelsliberkarrieren med at stå i et rum hvor man selv og hele rummet er dækket af slibestøv?
med håndslibning bliver der næsten intet støv, der flyver omkring, sliber man roligt og fornuftigt, lægger det meste sig i en bunke på gulvet, hvor man kan feje det op :thumbup:

fiskbuggaren sagde:
Nogen der har set det samme men med støvsugertilslutning?
Industristøvsuger kan vel fungere, men hvis man bruger en "almindelig" støvsuger, bliver den hurtigt fyldt med støv i hele maskinen, og så kaput.

• Synes
Kalifa og 1 anden
  • Laddar…
Mikael_L
Skalman65 sagde:
Skal til at spartle og slibe gips samlingerne i et renoveret rum.
samt en mdf bygget vindueslysning

Overvejer så hvilken type slibemaskine der fungerer bedst til disse opgaver

den "gamle" hæderlige plansliber eller en excentersliber eller en anden variant.

til vindueslysningen overvejer jeg at bruge en multisliber, er det rigtigt.

hvad bruger I.
Jeg læste denne tråd for et stykke tid siden, blev solgt og købte en abranet. Efter at have brugt den en del er jeg endnu mere solgt.
Så Abranet er mit 100%-ige tip til dig.

Jeg skal slibe en hel overetage snart, kommer til at køre det hele med abranet, måske endda med et smil på læberne ...

(Læs tråden.)

Elkludde sagde:
med håndslibning bliver der næsten intet støv, der flyver omkring, sliber man roligt og sindigt lægger det meste sig i en bunke på gulvet
hvor man kan feje det op :thumbup:
Med undtagelse for når man sliber loft.

bobas sagde:
Med undtagelse for når man sliber lofter.
det har du absolut ret i men den slibningen er minimal når man bruger gipsplank

Elkludde sagde:
använder man en" vanlig" støvsuger tager den slut ganske hurtigt fuld af støv i hele maskinen og så kaputt
Ja så skrives det i "ziljoner" tråde her på forummet. Jeg har dog plaget min vanlige støvsuger ret kraftigt og den lever endnu. Byggelampen mod slangen forårsagede dog livslange skavanker...

Nu bestilte jeg en Abranet. Så også at biltema har støvsuger for 600kr som havde fået gode testresultater.

Flöjten5 sagde:
Nu bestilte jeg en Abranet. Så også at biltema har storsuger til 600kr som havde fået gode testresultater.
Biltemas grovsuger er meget prisvenlig
god sugeevne og stor beholder, dog bør man supplere med en filtersæk udenpå foldfilteret
Biltema har ikke sådan, havde i hvert fald ikke da jeg købte, men klasse har som passer

• Synes
Flöjten5
  • Laddar…
Der er en ting, som abranet er virkelig dårlig til, og det er at slibe tapetsamlinger (papir). Det sætter sig fast med det samme.
Hav ikke for travlt efter spartling heller. Får du ikke tørret spartel i nettet, så er det lige så godt at smide nettet væk bagefter.

Tapetsamlinger fungerer jo perfekt med abranet, men man må jo vente, til det er tørret, det må man jo gøre, uanset hvad man end tænker at slibe med, så det er jo ingen forskel.

Til tapetsamlinger bruger jeg en samlingshøvl, det er meget praktisk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.